شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حمله الشباب به یک پایگاه نظامی در کنیا؛ «سه آمریکایی را کشته و هفت هواپیما و سه خودروی نظامی پایگاه آمریکایی-‌کنیایی را نابود کرده است.

حمله الشباب به یک پایگاه نظامی در کنیا؛ «سه آمریکایی را کشته و هفت هواپیما و سه خودروی نظامی پایگاه آمریکایی-‌کنیایی را نابود کرده است.

گروه اسلامگرای الشباب به یک پایگاه آمریکایی‌-کنیایی  در مناطق ساحلی لامو  در نزدیکی سومالی/ مقر اصلی نیروهای الشباب/حمله کرده و بنابر گزارش‌ها سه آمریکایی را کشته و «چند هواپیما در این پایگاه را نابود کرده».خبرگزاری آسوشیتدپرس، آتش گرفتن دو هواپیما، دو هلی‌کوپتر و چند خودرو نظامی را تایید کرده است و همه این تجهیزات، به غیر از یک هواپیما متعلق به نیروهای آمریکایی بوده است.خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که ۱۵۰ نظامی آمریکایی در این پایگاه در حال آموزش نیروهای نظامی متحدان آفریقایی برای مبارزه با تروریسم هستند.

الشباب مدعی است که هفت هواپیما و سه خودروی نظامی پایگاه آمریکایی-‌کنیایی را نابود کرده است.

به گزارش رادیوفردا این گروه روز یکشنبه ۱۵ دی عکس‌هایی از چند شبه‌نظامی که چهره خود را پوشیده بودند، منتشر کرد که در کنار هواپیماهای آتش گرفته ایستاده‌اند.ارتش آمریکا این حمله را تایید کرده و گفته است که در جریان آن، دو پیمانکار نظامی و یک غیرنظامی آمریکایی کشته شدند. دو آمریکایی نیز زخمی شدند که شرایط آنها وخیم نیست.دولت کنیا گفته هم است حمله الشباب که نیمه‌های شب یکشنبه انجام شده را دفع کرده و چهار شبه نظامی این گروه تروریستی کشته شده‌اند.الشباب مدعی است که هفت هواپیما و سه خودروی نظامی پایگاه آمریکایی-‌کنیایی را نابود کرده است.