شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » کشته شدن رئیس سپاه قدس و مقامات حشدالشعبی با حمله موشکی به فرودگاه بغداد/

کشته شدن رئیس سپاه قدس و مقامات حشدالشعبی با حمله موشکی به فرودگاه بغداد/

دقایقی بعد گزارش شد «محمدرضا الجبری»، مسئول بخش روابط عمومی سازمان «حشد الشعبی» در حملات امشب در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده است. سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) شهادت محمدرضا الجبری را تایید کرد.

یک منبع امنیتی عراقی بامداد جمعه از زخمی شدن شماری از نظامیان و آتش گرفتن دو خودرو بر اثر اصابت چند موشک به یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد

با وجود آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا شده بود این حمله موشکی تلفات و خساراتی در بر نداشته، این منبع امنیتی تاکید کرد که برخورد چند فروند موشک به اطراف یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به مجروح شدن شماری از نظامیان و آتش گرفتن دو خودرو منجر شده است.

به گفته این منبع، یکی از موشک ها به نزدیکی ساختمانی ثابت کرده است که نیروهای ائتلاف غربی در آن حضور دارند.

الحدث گزارش داده فرودگاه بین‌المللی بغداد با سه راکت هدف قرار گرفته، اما این راکت‌ها به مجاورت فرودگاه اصابت کرده‌اند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت فرودگاه «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد به وقوع پیوسته است.

الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده انفجارها ناشی از سقوط سه موشک در محوطه پشتی فرودگاه بغداد بوده‌اند و تلفاتی به جا نگذاشته‌اند.

گزارش‌های متفاوت درباره محل اصابت راکت‌ها

گزارش‌ها درباره محل اصابت راکت‌ها متفاوت بوده است. شبکه الجزیره ابتدا محل اصابت راکت‌ها را محوطه پشتی فرودگاه بغداد ذکر کرد و دقایقی بعد به نقل از منابع امنیتی، محل انفجار را نزدیکی مرکز مشترک نیروهای ضد تروریستی عراق و نیروهای آمریکایی در جنوب فرودگاه بغداد ذکر کرد.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت پایگاه هوایی «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد اتفاق افتاده. برخی گزارش‌ها هم مدعی شده‌اند محل انفجار، نزدیکی خروجی مسافران فرودگاه بغداد بوده است.

با آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا می‌شد حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد تلفاتی نداشته گزارش‌های برخی رسانه‌ها از زخمی شدن چندین نفر خبر می‌دهند. الحدث به نقل از خبرنگارش مدعی شده ۱۲ سرباز عراقی در این حمله مجروح شده‌اند.

رسانه‌ها گزارش دادند جنگنده‌های ناشناس دو خودرو را در محوطه اطراف فرودگاه بغداد هدف قرار دادند.

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است و هنوز مشخص نیست این خبر در صورت صحت چه ارتباطی با گزارش‌ها درباره اصابت راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد دارد.

دقایقی بعد گزارش شد «محمدرضا الجبری»، مسئول بخش روابط عمومی سازمان «حشد الشعبی» در حملات امشب در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده است.

سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) شهادت محمدرضا الجبری را تایید کرد.

در حمله هوایی به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، احتمالاً 5 عضو الحشد الشعبی به شهادت رسیده اند.

برخی منابع از دست داشتن بالگردهای آمریکایی در این حمله خبر می دهند.

آمریکا به اتباعش درباره سفر به عراق هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، هشدار داده است که اتباع این کشور به دلیل خطر تروریسم، ربایش و درگیری مسلحانه، از سفر به عراق برحذر باشند.

در این بیانیه ادعا شده است: «شبه‌نظامیان فرقه‌ای تهدیدی برای تمامی منافع کشورهای غربی در سرتاسر عراق تشکیل می‌دهند.»

سفارت آمریکا در بغداد نیز روز چهارشنبه از تعلیق همه فعالیت‌های کنسولگری این کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

از روز سه‌شنبه صدها معترض عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای این سفارت برافراشتند.