جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اصابت دو موشک به مقر نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد/

اصابت دو موشک به مقر نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد/

منبع: دبی.العربیه.نت فارسی

خبرنگار «العربیه» بامداد دوشنبه 9 دسامبر 2019 از اصابت دو موشک به محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

به گزارش منابع العربیه این حملات موشکی برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی فرودگاه بغداد انجام شده است.

پیش از این دو منبع نظامی عراقی شامگاه پنجشنبه 5 دسامبر از اصابت دو گلوله خمپاره به درون پایگاه هوایی «بلد» که محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق است، خبر داده بودند.

این دو منبع نظامی عراقی افزودند، هیچگونه تلفات احتمالی در این حمله خمپاره‌ای گزارش نشده است.

از سویی کمیته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز اصابت دو موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین عراق را بدون وقوع تلفاتی جانی یا خسارت‌هایی مادی، گزارش داد.

پایگاه هوایی «بلد» محل استقرار نیروهای آمریکایی و نیروهای پیمانکار نظامی خارجی است و در فاصله حدودا 80 کیلومتری شمال بغداد واقع است.

پایگاه نظامی عین الاسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار در غرب عراق است نیز روز سه‌شنبه گذشته مورد اصابت 5 موشک قرار گرفت اما تلفاتی در پی نداشت.

بنا به گفته منابع امنیتی حملات موشکی غیر مستقیم در عراق پدیده‌ای رایج است و اغلب از سوی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران انجام می‌گیرد.

حملات موشکی متعدد و تحریک‌آمیز اخیر به اماکن استقرار نیروهای آمریکایی در عراق در حالی صورت می‌گیرد که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یکشنبه 8 دسامبر به فاكس نیوز گفت که آمریكا هدف خود در خاورمیانه که همان «بازدندگی رفتار بد ایران» را محقق ساخته است.

اسپر روز جمعه خاطرنشان کرده بود كه به باور او ارتش آمریكا در حال حاضر از توانایی‌های كافی در خاورمیانه برای جلوگیری از هرگونه درگیری برخوردار است.

وزیر دفاع آمریکا در این راستا نیز مفاد گزارشی را رد کرد که گفته بود آمریکا افزایش چشمگیر تعداد سربازانش در گرماگرم تنش با ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

او درعین حال اما جایگزینی نیروها یا حتی افزایش‌ محدود آن‌ها در آینده را محتمل دانست.