چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » با سفر ظریف به زوریخ انجام شد؛ «مسعود سلیمانی» از حبس قانونی آمریکا آزاد شد!

با سفر ظریف به زوریخ انجام شد؛ «مسعود سلیمانی» از حبس قانونی آمریکا آزاد شد!

وزیر امور خارجه  رژیم ولایت فقیه/ محمدجواد ظریف/ از آزادی فردی به نام مسعود سلیمانی، یک جاسوس رژیم ولایت فقیه سکن آمریکا که زیر پوش استاد و پژوهشگر جاسوسی میکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی پیامی در توئیتر شخصی خود از آزادی مسعود سلیمانی خبر داد و نوشت: ” بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی (؟!!) و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم.”

به گزارش مهر، مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در توضیح آزادی مسعود سلیمانی اعلام کرد: با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس،  مسعود سلیمانی جاسوس مارکدار ه بعنوان استاد دانشگاه به آمریکا فرستاده شده بود، به جرم دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.

در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی ” ژائو ونگ ” شهروند و محقق  آمریکایی که به اتهام واهی جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود  آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

به گزارش مهر، مسعود سلیمانی  پس از حدود یکسال بازداشت قانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.