پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ابوالفضل بهرامپور: این حرف‌ها فضا‌سازی دشمن است/ صحبتم را تحریف کردند !

ابوالفضل بهرامپور: این حرف‌ها فضا‌سازی دشمن است/ صحبتم را تحریف کردند !

ابوالفضل بهرام‌پور: مردم اعتراض داشتند و حرف مردم این بود که چرا گرانی ناشیانه به بار آوردید و ما را به رنج و زحمت انداختید. خود من هم یکی از همین مردم بودم و در صحنه هم حضور داشتم.
روز‌های گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم در برنامه‌ای تلویزیونی در شرح آیه ۳۳ سوره مبارکه مائده به بیان مجازات اغتشاشگران براساس قرآن کریم پرداخت، که باعث جنجال شد.
پس از پخش این برنامه، فیلم این اظهارات در فضای مجازی دست به دست چرخید و انتقادات زیادی علیه وی مبنی بر اینکه بهرام‌پور این سخنان را درباره همه معترضان بیان کرده است، به راه افتاد.
ابوالفضل بهرامپور

توضیحات ابوالفضل بهرام‌پور درباره این ویدیو

بهرام‌پور در یک ویدیو به توضیح درباره سخنانش در برنامه تلویزیونی پرداخته و می‌گوید: من یک صحبت قرآنی و اجتماعی کردم، اما آن را تحریف کردند.

مردم اعتراض داشتند و حرف مردم این بود که چرا گرانی ناشیانه به بار آوردید و ما را به رنج و زحمت انداختید. خود من هم یکی از همین مردم بودم و در صحنه هم حضور داشتم، اما هنگامی که دیدم اعتراض به اغتشاش تبدیل و دشمن هم از آن موج‌سواری کرد، کنار کشیدم.

اعتراض، حق مردم است و حق دارند که از گرانی فریاد بزنند، اما مسأله ما و در واقع طرف صحبت من کسانی بود که پمپ بنزین را آتش زدند و وقتی کارگر پمپ بنزین از آن‌ها می‌خواهد این کار را نکنند، او را هم آتش می‌زنند و یا زن و مردی که می‌بینند خانه آن‌ها در آتش می‌سوزد و وقتی اعتراض می‌کنند، مرد را جلوی چشمان همسرش می‌کشند. یا کارگر شهرداری که حتی به آشوبگران آب می‌دهد و آن‌ها را از تخریب اموال شهرداری نهی می‌کند، اما با سلاح او را می‌کشند.

این‌ها محارب هستند و قرآن کریم هم برای محارب ۴ مجازات تعیین کرده و من این‌ها را بازگو کردم. حال دشمنان که دیده‌اند ما دوستان آن‌ها را هو می‌کنیم، از قول من نوشته‌اند که باید مخالفان را قلع و قمع کرد. در حالی که این سخن قرآن حکم افراد محارب است و این حرف‌ها فضا‌سازی دشمن است.

در ادامه اظهارات ابوالفضل بهرام‌پوررا مشاهده می کنید:

 

کد ویدیو

منبع: فارس