چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بغداد و جنوب عراق رفته‌رفته از کنترل خارج می‌شود!

بغداد و جنوب عراق رفته‌رفته از کنترل خارج می‌شود!

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید خشونت‌ها در بغداد و جنوب کشور رفته‌رفته از کنترل خارج می‌شود.

رادیوفردا/ طی ۲۴ ساعت شمار کشته‌شدگان در ناصریه، بغداد و مناطق دیگر به‌دست‌کم ۴۵ نفر رسیده‌است و سازمان عفو بین‌الملل اوضاع ناصریه را به «منطقه جنگی» تشبیه کرده‌است.

/**/ /**/ خواهر یکی از جان‌باختگان اعتراضات در بغداد و دیگر سوگواران در شهر نجف
بیشتر در این باره:

دست‌کم ۴۵ نفر در اعتراضات پنج‌شنبه در عراق کشته شده‌اند

به گفته مقامات امنیتی و درمانی عراق، دست‌کم پنج نفر از معترضان شامگاه پنج‌شنبه با شلیک نیروهای امنیتی که قصد داشتند مانع آتش کشیده شدن یک مسجد در شهر نجف شوند، کشته شدند. این تیراندازی‌ها ۳۲ مجروح نیز بر جای گذاشته است.

معترضان شب قبل از آن کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیده بودند.

حمله به کنسولگری ایران در نجف یکی از سخت‌ترین حملات به منافع ایران در عراق از دو ماه قبل تاکنون محسوب می‌شود، اگرچه کارکنان ایرانی کنسولگری در جریان این رخداد صدمه ندیدند و توانستند که از در پشتی بگریزند.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران «خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق» با کسانی شد که به کنسولگری حمله کرده‌اند.

وزارت امور خارجه عراق نیز حمله به کنسولگری ایران در نجف را محکوم کرد و تاکید داشت که هدف از این رخداد تخریب روابط دوجانبه دو کشور بوده است.

گزارش خبرگزاری رویترز حاکی از آن است که در جریان حمله معترضان عراقی به کنسولگری ایران در شهر نجف، حداقل ۲۴ نفر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

اعتراضات به نفوذ ایران در عراق موضوع جدیدی نیست و طی هفته‌های گذشته در شعارهای عراقی‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته و اخیرا کنسولگری ایران در کربلا نیز مورد حمله معترضان قرار گرفت.