X

بسته ویژه خبری //

مصرف CNG در کشور افزایش یافت

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش روزانه ۲ میلیون مترمکعبی مصرف سی‌ان‌جی در کشور هم‌زمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داد و گفت:پیش‌بینی ما این است که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور به حدود روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب برسد.خوشبختانه با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور، هم‌اکنون ظرفیت مناسبی به لحاظ عرضه سی‌ان‌جی به خودرو‌ها در کشور وجود دارد. / مهر

۳۰ نماینده اصلاح طلب تهران، مایه افتخار آن‌هایی که لیست را بستند نیستند

باهنر خطاب به اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو باید یک حرف نو و جدی داشته باشد. درست است که در مجلس دهم هر ۳۰ نفر لیست امید رای آوردند و راهی مجلس شدند، اما ۳۰ نفری هستند که خیلی مایه افتخار حتی آن‌هایی که لیست را بستند و حمایت کردند نیستند و آدم‌های ریشه دار و موثر در مجلس نتوانستند ظهور و بروزی پیدا کنند. قاعدتا این موضوع در حافظه تاریخی مردم می‌ماند و اثر دارد مگر اینکه آن‌ها نیز یک لیست قوی تری را بتوانند ارائه کنند.

امام جمعه اهواز: اجناسِ گران را تحریم کنید

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با ابراز تاسف شدید از وقایع دلخراش اخیر که به بهانه اجرای طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در برخی نقاط کشور از جمله خوزستان به وقوع پیوست بیان کرد: مطالبات به حق مردم باید در بستر قانونی پیگیری شود درغیر این صورت کشور به سمت هرج و مرج، ناامنی و اغتشاش پیش خواهد رفت و این چیزی است که دشمنان قسم خورده ملت ایران دنبال آن بوده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان سه‌شنبه شب در نشست هم افزایی ائمه جماعات و مسئولان هیات‌های مذهبی خوزستان در سرسرای اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اهواز با محکومیت شدید حرکت‌های عوامل اغتشاشگر و پشت پرده جریان‌های اخیر که منجر به آسیب رسیدن به اموال عمومی و خصوصی مردم در برخی استان‌های کشور شد افزود: هیچ عقل سلیمی این حرکت‌ها را نمی‌پسندد، چون این‌ها به ضرر کشور، نظام اسلامی و مردم است. وی با بیان اینکه وقایع دلخراش اخیر امنیت عمومی مردم را نشانه رفت و دشمن از آن نه تنها سوء استفاده کرد بلکه عوامل اغتشاش گر را تشویق و وقیحانه از آنان حمایت کرد بیان کرد: این بار نیز تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد و به اهداف خود نخواهند رسید، چون ملت ما بصیر و آگاه است و به دام دشمن نمی‌افتاد. امام جمعه اهواز با اشاره به تعرض اخیرعوامل آشوب گر و شرور به مصلای شهرستان قدس از توابع استان تهران که در جریان آن قرآن‌ها را به آتش کشیده و به مقدسات اسلامی تعرض و توهین کردند افزود: ملت ایران با اعمال زشت و غیرقابل قبول اغتشاشگران نه تنها مخالف است بلکه با آن برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد افرادی در جهت اهداف دشمنان و آمریکا به اعمال زشت خود ادامه دهند. نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران سه قوه در اصلاح و مدیریت مصرف سوخت بیان کرد:تکلیف ما این است که پشت سر، ولی فقیه حرکت کنیم هر چند معظم له تاکید داشتند که افزایش نرخ بنزین نباید مستمسکی برای افزایش قیمت کالا و فشار بر مردم باشد.

مصباحی مقدم: بررسی «پالرمو» در مجمع کنار گذاشته شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی «پالرمو» از نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام کان‌لم‌یکن است. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر درباره وضعیت لوایح «پالرمو» و CFT در مجمع تشخیص، گفت: با توجه به اینکه مهلت یکساله مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی انطباق «پالرمو» با مصالح کشور پایان یافته، عملا بررسی آن کان‌لم‌یکن بوده است. وی افزود: درباره CFT هنوز مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان نیافته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، پیوستن به چنین کنوانسیون‌هایی یک خودتحریمی است و در شرایطی که آمریکا به دنبال محدود کردن مناسبات مالی کشور است، شفاف کردن آن برای موسساتی، چون FATF به نفع کشور نیست. مصباحی مقدم در واکنش به موضع گیری غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که نسبت به ایجاد بحران مالی و بانکی برای کشور در صورت عدم تصویب دو لایحه از مجموع لوایح چهارگانه هشدار داده بود، گفت: در نهادی، چون FATF اصل بر اجماع است و برای اینکه یک کشور در لیست سیاه وارد شود، باید همه اعضا موافق باشند. وی بیان کرد: اصلا چنین مکانیسمی که FATF در بهمن ماه جاری بدون بررسی وضعیت ایران، کشورمان را وارد لیست سیاه کند شناخته شده نیست و مواضع معاون وزارت امور خارجه درست نیست.

انتقاد یک فعال رسانه‌ای از عملکرد این روز‌های صداوسیما

مهاجری با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: وقتی صداوسیما نه تنها اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بلکه کاری هم برای اقناع‌سازی صورت نمی‌دهد و درست نقطه مقابل آن اقدام می‌کند، چطور می‌توان انتظار داشت که دیگران دست به اقناع و اطلاع‌رسانی بزنند؟ محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای در مورد انتقاد‌هایی که مبنی بر اقناع مردم با توجه به اجرای اصلاح قیمت بنزین متوجه دولت شده است، گفت: در توافقنامه‌ای که سران سه قوه داشته‌اند، مسئولیت کل کار به شورای امنیت کشور واگذار شده که رئیس آن هم وزیر کشور است. او در ادامه با اشاره به واگذاری مسئولیت اطلاع‌رسانی و اقناع به صداوسیما، گفت: شورای امنیت کشور مسئولیت اقناع افکارعمومی و اطلاع‌رسانی را به صداوسیما واگذار کرده است. اگرچه از نظر من کار درستی هم انجام نداده، اما بالاخره مسئولیت کار با صداوسیما بوده است. مهاجری با انتقاد از عملکرد صداوسیما تاکید کرد: وقتی صداوسیما نه تنها اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بلکه کاری هم برای اقناع‌سازی صورت نمی‌دهد و درست نقطه مقابل آن اقدام می‌کند، چطور می‌توان انتظار داشت که دیگران دست به اقناع و اطلاع‌رسانی بزنند؟ این فعال رسانه‌ای ادامه داد: به نظر من در این زمینه کوتاهی کردن صداوسیما کاملاً محرز است و دلایل آن هم مشخص است. مهاجری در مورد دلایل کوتاهی‌ای که از صداوسیما در راستای اقناع و اطلاع‌رسانی افکارعمومی سر زده است، توضیح داد: بر بدنه و بخش‌هایی از صداوسیما گرایش سیاسی خاصی حاکم است؛ به دنبال منافع سیاسی خود هستند و به حرف رئیس صداوسیما هم گوش نمی‌دهند. او درباره نقاط ضعف اطلاع‌رسانی و اقناع افکارعمومی از طریق فضای مجازی گفت: اگر بنا باشد از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی اقناع عمومی صورت گیرد، بسیاری از مردم شهر‌ها و شهرستان‌های کوچک ممکن است در جریان فضای مجازی قرار نگیرند و از طریق رادیو و تلویزیون اخبار را پیگیری کنند، ولو این جمعیت ۲۰ درصد باشد. مهاجری درباره استقبال کم افکارعمومی از صداوسیما گفت: حتی اگر بگویید کسی صداوسیما را نگاه نمی‌کند، اولاً مواقعی که مسائل معیشتی و رفاهی مردم مطرح می‌شود، جزو معدود مواقعی است که صداوسیما مورد رجوع قرار می‌گیرد، چون مستقیماً به نقل از مسئولان مطالبی را منتشر می‌کند.

روحانی و رحیم پور ازغدی بار دیگر درگیری لفظی پیدا کردند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری نشست شب گذشته (سه شنبه) شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با آقای رحیم‌پورازغدی با تندی صحبت کرده و بحث و جدلی بین آنها صورت گرفته است. عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به بنزین بوده و آقای رحیم‌پورازغدی اعتراضاتی را نسبت به گران کردن نرخ بنزین و این اقدام دولت داشته است. سلیمی گفت: آقای رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد. سلیمی گفت: پس از این اظهارنظر آقای رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد./فارس

واکنش واعظی به درگیری لفظی روحانی و رحیم‌پور ازغدی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره علت درگیری میان روحانی و رحیم پور ازغدی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من در جلسه نبودم‌.

تذکر ۱۱ نماینده به وزیر کشور برای قطع اینترنت

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده تهران با بیان اینکه سه روز است اینترنت کشور را قطع کردند، گفت: ظاهرا با دستور وزیر کشور اینترنت قطع شده است. وی افزود:قرار بود اینترنت به مدت ۲۴ ساعت قطع شود نه ۷۲ ساعت. عضو فراکسیون امید مجلس اصافه کرد: با قطع اینترنت در کسب و کار مردم و همچنین زندگی مردم اختلال ایجاد شده و وزیر کشور باید پاسخگو باشد. سیاوشی افزود:آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات می‌گوید با دستور وزیر کشور اینترنت قطع شده و اگر دستور برقراری اینترنت صادر شود، ما آمادگی وصل اینترنت را داریم. وی اظهار امیدواری کرد تا مشکل ایجاد شده هر چه سریعتر رفع شود. به گفته سیاوشی علاوه بر خود وی، کواکبیان، محجوب، صادقی، زرابادی، فاطمه حسینی، فاطمه سعیدی و محمدعلی وکیلی دیگر نمایندگان فراکسیون امید این تذکر را امضا کردند.

انتقاد عباس عبدی از شورای نگهبان: در برابر افکار عمومی پاسخگو نیستید

عباس عبدی  نوشت: اگر شورای نگهبان در برابر افکار عمومی و نخبگان حقوق به معنای واقعی پاسخگو بود، سخنگوی سابق آن چرا نتوانست به کار خود ادامه دهد و استعفا داد؟ چون قادر به دفاع از برخی از تصمیمات شورا نبود و حاضر به توجیه هم نبود. شورای نگهبان مهم‌ترین رکن حقوقی این کشور است، ولی کمترین اعتبار حقوقی را در استدلال‌های مهم آن شاهدیم. اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می‌کند فقط یک ادعاست، این ادعا را باید به محک داوری حقوقدانان سپرد. نه آنکه مصداق خود گوییم و خود خندیم شویم. یکی از نمونه‌های ساده آن قضیه سپنتا نیکنام در یزد و قضیه خانم مینو خالقی در اصفهان است. همین‌طور مساله رد صلاحیت آقای هاشمی. آنقدر از این ایرادات وجود دارد که دیگر انگیزه‌ای برای حقوقدانان نمی‌ماند که بخواهند تصمیمات این شورا را از نظر حقوقی نقد کنند. سوگیری‌های برخی از اعضای شورا در امور سیاسی چنان برجسته است که بعید می‌دانم از خاطره هیچ‌کس برود. بنابراین به جای سخنان کلی و اینکه ما براساس مر قانون عمل می‌کنیم که نوعی مصادره به مطلوب است و نه پاسخ، بهتر است مستند و حقوقی از عملکرد این شورا دفاع شود. شورای نگهبان باید محل حضور معتبرترین حقوقدانان کشور باشد. جایگاه حقوقی شورای نگهبان به مثابه دیوان عالی امریکا باید باشد. نقدها و آرای آن باید در دانشکده‌های حقوق درس داده شود و از سوی اساتید دانشگاه مورد استناد قرار گیرد. همان‌طور که نظرات دیوان عالی ایران نیز درگذشته چنین بود ولی دریغ از کوچک‌ترین توجه سازنده به نظرات این شورا یا به تفاسیر آن از قانون اساسی یا به نظرات متناقض آن در زمینه‌های گوناگون./اعتماد

ربیعی: به برخی لوله‌ها در عسلویه دینامیت بسته بودند

علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان این که پیش بینی می‌شد سال ٩٨ سال سخت سیاسی داشته باشیم، گفت: هنگامی که تحریم شروع شد گفتند می‌خواهیم بیشترین فشار را به مردم وارد کنیم و این کار ایالات متحده برخلاف قرارداد الجزایر بود که در کشور ما دخالت می‌کنند آن هم در صورتی ما سعی می‌کنیم امنیت روانی را برقرار کنیم. وی ادامه داد: سه گروه به خیابان‌ها آمدند که گروه اول نگران بودند و این قابل درک است. گروه دوم از جریان‌هایی بودند که می‌خواستند بحران اجتماعی ایجاد کنند. به ما گفتند برخی اجازه تغییر شیفت در عسلویه را نمی‌دهند و به برخی لوله‌ها دینامیت بسته بودند؛ چه کسی از این انفجار سود می‌برد. وی ادامه داد: آقای جهرمی گفت می‌خواستند خط تلفن اصفهان را قطع کنند. برخی مسیر ورود کالا را بسته بودند و این شواهد نشان می‌دهد ما با جریانی مواجه بودیم که بی‌شرمانه می ‌خواستند کشور را با بحران مواجه کنند. سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی رسانه‌ها مردم را به آتش زدن تشویق می‌کردند، گفت: ما این موارد را در گروه‌های اول انقلاب دیده بودیم. مردم عادی به سمت مراکز نظامی و انتظامی نمی‌روند.

آذری جهرمی: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع کامل اینترنت نیست

وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مساوی است با قطع کامل اینترنت و قطع ارتباط با شبکه جهانی اینترنت، تصوری اشتباه و مغایر با مصوبات شورای عالی فضای مجازی و اصول عقلانی است. هیچ‌کس موافق نیست که ما خودمان را از داده‌های موجود در شبکه جهانی اینترنت محروم کنیم و در عین حال نتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور جریان‌ساز در جهان، در سطح اینترنت جهانی منتشر کنیم.

نحوه ارائه «بسته معیشتی» به زوج‌های تازه ازدواج کرده
حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه، درباره زوجینی که به تازگی ازدواج کرده‌اند نیز گفت: اگر هنوز یارانه شان را از خانواده‌شان جدا نکرده باشند و یارانه شان وصل باشد که مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر یارانه شان قطع شده باشد و یا قصد داشته باشند حساب یارانه خود را تفکیک کنند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه و پرونده تشکیل بدهند و مراحل لازم را طی و سپس اطلاعات خود را با ذکر دلیل در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، وارد کنند تا مراحل لازم طی شود.

مونالیزای بدلی نیم میلیون یورو فروخته شد!

یک تابلو نقاشی بدل «مونالیزا» متعلق به قرن هفدهم روز سه‌شنبه در حراجی ساتبیز پاریس به قیمتی بسیار بالاتر از ارزش تخمین زده شده فروخته شد. کارشناسان ارزش این تابلو نقاشی بدل «مونالیزا» را بین ۷۰ هزار الی ۹۰ هزار تخمین زده بودند، اما این اثر در نهایت با قیمتی بسیار بالاتر از آنچه که تصور می‌شد یعنی ۵۵۲،۵۰۰ یورو فروخته شد! /ایسنا

درخواست جالب مایلی‌کهن از فدراسیون فوتبال

محمد مایلی کهن که مدتی سکوت کرده و درباره تیم‌ملی حرف می‌زد، بعد از انتقادات نسبت به او، سکوتش را درباره ویلموتس و تیمش شکست. خیلی‌ها از سکوت مایلی کهن اینطور تعبیر کردند که او با کی روش مشکل شخصی داشت. سرمربی اسبق تیم ملی، ولی حالا می‌گوید: نحوه ترکیب چینی ویلموتس ایراد دارد. من هم شنیدم که او ۳ میلیون دلار برای هر سال می‌گیرد. فدراسیون فوتبال برای اینکه ثابت کند بنده یا رسانه‌ها اشتباه می‌گوئیم قرارداد ایشان را منتشر کند. چرا این کار را نمی‌کند؟ خواسته ما از فدراسیون این است.» مایلی کهن در پاسخ به این سوال که چرا سکوت کرده و مصاحبه نمی‌کرد، جواب می‌دهد: «من هر زمان که صلاح بدانم حتما صحبت می‌کنم. متاسفانه در فوتبال ما هر چه حرف بزنیم باز مدیران کار خودشان را می‌کنند.
آتش زدن ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای در اغتشاشات بنزینی
حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای در مناطق مختلف کشور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند بطوری که آشوبگران یا در ابتدا اجناس موجود در فروشگاه‌ها را غارت و تخلیه کرده و سپس فروشگاه را آتش زده‌اند و یا فروشگاه‌ها را با اجناس موجود بطور کامل آتش زده و تخریب کرده‌اند. اغلب این فروشگاه‌ها آسیب‌دیده در شهر‌های اطراف تهران از جمله مارلیک، پرند، شهریار، رباط کریم، فردیس، ملارد، شهرقدس، رباط کریم، ورامین، حسن‌آباد و … قرار دارد. براساس برآورد‌های اولیه خسارت مالی ناشی از تخریب به فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است. /فارس

ثبت یازده تخلف انتخاباتی مجلس در سامانه سجام

سید اصغر رفاهی معاون پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ۹۲ هزار نفر به عنوان دیده‌بان پیشگیری در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند و به آن‌ها مصادیق جرائم انتخاباتی اعلام شده است. تاکنون یازده مورد تخلف انتخاباتی مجلس در سامانه سجام ارسال و ثبت شده است. سامانه سجام برای ثبت گزارش‌های مردمی در دسترس قرار گرفته است که براساس دستور رئیس قوه قضاییه چندین موضوع در سال ۹۸ در اولویت کار قرار گرفت. پیشگیری از تخلفات و آسیب‌های فضای مجازی، مفاسد اداری، جرائم اقتصادی، حوادث کارگری، جرائم مرتبط با موادمخدر، تهیه و توزیع مشروبات الکلی، جرائم انتخاباتی سال ۹۸، جرائم مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی از جمله موضوعات مد نظر است.

ربیعی اقناع‌سازی برای افزایش نرخ بنزین را در جمع خانواده مطرح کرده است

«قاضی‌زاده» عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مجلس از موضوع افزایش نرخ بنزین بی‌خبر بودیم. احتمالا آقای ربیعی این موضوع را در منزل خود و در جمع خانواده اش مطرح کرده است. ربیعی امروز در یک گفتگو گفته که اقناع‌سازی درباره افزایش قیمت بنزین از چند سال قبل انجام شده بود.