پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مدیرعامل خبرگزاری فارس با تبریک هفتمین سالگرد تأسیس خبرگزاری تسنیم تأکید کرد:تسنیم بعد از گذشت ۷ سال به یکی از ارکان جریان رسانه‌ای مقاومت تبدیل شده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تبریک هفتمین سالگرد تأسیس خبرگزاری تسنیم تأکید کرد:تسنیم بعد از گذشت ۷ سال به یکی از ارکان جریان رسانه‌ای مقاومت تبدیل شده است.

قلی‌زاده: خبرگزاری تسنیم از سوت‌زنها درباره منابع مالی کاندیداهای مجلس حمایت حقوقی می‌کند

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم از آمادگی این خبرگزاری برای حمایت حقوقی از گزارشگران فساد درباره منابع مالی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در صورت مواجهه آنها با چالش‌های احتمالی خبر داد.

قلی زاده: خبرگزاری تسنیم از سوت‌زنها درباره منابع مالی کاندیداهای مجلس حمایت حقوقی می‌کند

مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم طی گفتگویی درباره اهمیت موضوع شفافیت مالی در هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها و نیز موضوع گزارشگران فساد در جامعه که از آنها تحت عنوان سوت‌زنها یاد می‌شود، اظهار داشت: ما در خبرگزاری تسنیم، مدتهاست که موضوع شفافیت‌های مالی و نیز گزارشگری فساد را دنبال کردیم و این موضوع همچنان به‌عنوان یکی از سوژه‌های مهم در دستور کار خبرنگاران ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید

قلی‌زاده با بیان اینکه “موضوع سوت‌زنی در جامعه ما هنوز در اول راه است و متأسفانه با چالش‌ها و مشکلاتی به‌خصوص در حوزه حقوقی روبه‌روست”، گفت: اهمیت فعالیت سوت‌زن‌ها در جامعه برای مقابله با فساد در بسیاری از کشورها دیده شده است و این افراد نقش مهمی در مقابله با بسیاری از موضوعات فسادزا ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در خبرگزاری تسنیم این موضوع را اعلام می‌کنیم که علاوه بر حمایت رسانه‌ای از این افراد و انعکاس کامل فعالیت‌های آنها در حوزه گزارشگری فساد، آماده‌ایم تا در صورتی که آنها با مدارک و مستندات لازم دست به روشنگری علیه فساد بزنند، در صورت نیاز، مورد حمایت حقوقی خبرگزاری تسنیم نیز قرار بگیرند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از راه‌های رسیدن به یک مجلس کارآمد و قوی را مقابله با فسادهای مالی خصوصاً در ایام انتخابات دانست و افزود: متأسفانه مصادیق قابل توجهی وجود دارد که برخی کاندیداها برای کسب کرسی پارلمان پول‌های زیادی خرج می‌کنند که بعضاً این پولها، منابع غیرقانونی هم دارند.

قلی‌زاده گفت: این افراد حتی اگر در انتخابات هم پیروز شوند و منابع هزینه‌کرد حامیان آنها نیز قانونی باشد، بعد از حضور در مجلس در بهترین حالت، به‌جای اینکه نماینده مردم باشند، مجبورند به‌سمت رفع خواسته‌های اسپانسرهای خود بروند.

وی تصریح کرد: ما در خبرگزاری تسنیم طی چندین گزارش، یادداشت و مصاحبه این موضوعات را پیگیری کردیم و افراد و نهادهای مختلفی نظیر آیت الله جنتی، اعضای مجلس خبرگان، بسیاری از افراد و گروه‌ها و حتی برخی اصلاح‌طلبان در این باره صحبت کردند اما تنها جایی که وقعی به این موضوع نگذاشت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بودند.

قلی‌زاده اضافه کرد: این عدم اهتمام از سوی نمایندگان، آن هم در حالی که فاصله چندانی تا آغاز رقابت‌های انتخاباتی باقی نمانده، طبیعتاً شائبه‌هایی را میان افکار عمومی درباره منابع و هزینه‌کرد انتخاباتی نمایندگان ایجاد می‌کند که یکی از بهترین راهکارهای رفع این معضل، شفاف‌سازی است.

وی تأکید کرد: در صورتی که گزارشگران فساد در ایام رقابت‌های انتخاباتی با ارائه مستندات نسبت به منابع مالی مسئله‌دار کاندیداها گزارشگری کنند، چه در صورتی که این هزینه‌کردهای کاندیداها غیرمعمول باشد و چه از محل فاسدی اخذ شده باشد، خبرگزاری تسنیم به‌صورت ویژه از گزارشگران حمایت رسانه‌ای و حقوقی خواهد کرد.

انتهای پیام/+

“تسنیم” یکی از ارکان جریان رسانه‌ای مقاومت است

"تسنیم" یکی از ارکان جریان رسانه‌ای مقاومت است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس طی پیامی، هفتمین سالگرد تأسیس خبرگزاری تسنیم را به مجید قلی‌زاده، مدیرعامل محترم خبرگزاری تسنیم، تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

«همان‌طور که مستحضرید رسانه‌ها در دنیای امروز در رقابتی نفس‌گیر با یکدیگر، برای مردم تصویرها و روایت‌ها را می‌سازند تا نگاه مردم را از حقیقت دور کنند و بر عقول‌الناس، لگام‌های مجازی بزنند.

در نقطه مقابل، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت، در این نبرد نابرابر و نامتقارن، مجاهدانه تلاش می‌کنند تا تصویر شفافی از واقعیت تلخ و ظالمانه سلطه‌گری جبهه باطل بر دنیای امروز و روایتی صادقانه از مقابله سپاه حقیقت با آن ارائه دهند و عقل‌ها را هوشیار کنند، و مگر غایت جنگ نرم جز این است؟

تأسیس خبرگزاری ارزشمند تسنیم در سال 1391 یکی از بشارت‌های شیرین برای این جبهه مقتدر اما مظلوم بود که اکنون بعد از گذشت 7 سال به یکی از ارکان جریان رسانه‌ای مقاومت تبدیل شده است.

لذا با گرامی‌داشت هفتمین سالگرد تأسیس خبرگزاری تسنیم، بر خود فرض می‌دانم تا از تلاش‌های خالصانه شما و همکاران عزیز و جهادگرم در خبرگزاری تسنیم در طی در این سال‌ها تشکر و قدردانی کنم و خاضعانه از وجود مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) توفیقات بیشتر شما را در ادامه موفق این مسیر سخت اما روشن، مسئلت نمایم.»

خبرگزاری فارس ,

انتهای پیام/+

تبریک استاندار خراسان شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس تسنیم؛ عملکرد تسنیم «عالی» است

استاندار خراسان شمالی هفتمین سالگرد تاسیس خبرگزاری تسنیم را تبریک گفت و افزود: عملکرد تسنیم در استان خراسان شمالی٬ شفاف و منطبق با چهارچوب‌های نظام است.

تبریک استاندار خراسان شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس تسنیم؛ عملکرد تسنیم «عالی» است

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در بجنورد ضمن تبریک هفتمین سالگرد تاسیس خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم در خراسان شمالی انصافا عملکرد قابل قبولی دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این خبرگزاری در همه جا حاضر است٬ افزود: اطلاع رسانی به موقع، شفاف، به‌روز و منطبق با ظرفیت‌های استان در چارچوب نظام از ویژگی‌های خبرگزاری تسنیم در خراسان شمالی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: من که برگه این خبرگزاری در استان را امضاء می‌کنم انصافا نمی‌توانم به مورد خاصی اشاره کنم و حتی نمی‌توانم بگویم که این خبرگزاری می‌تواند بهتر از این باشد.