X

منبع بودجه عظیم شبکه من‌وتو از کجاست؟

 

مجموع هزینه های شبکه منوتو در طی سه سال مالی از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است حال آنکه مجموع درآمدهای سه سال گذشته آن به زحمت به ۲.۵ میلیون پوند می رسد.

به گزارش مشرق، شبکه منوتو مستقر در لندن است که با پخش برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و سرگرمی از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرد؛ اشاعه روابط آزاد و ترویج خیانت و همجنسبازی، تطهیر حکومت پهلوی، سیاه نمایی از وضعیت کنونی با چاشنی جنگ و تجزیه‌طلبی از مهمترین اهداف این شبکه در این مدت بوده است.

ژورنال ایرانیان کانادا در گزارشی به بررسی هزینه‌ها و درآمد این شبکه پرداخته است؛ آخرین گزارش مالی شرکت “شبکه تلویزیونی مرجان” یا  Marjan Television Network Limited مالک کانال تلویزیونی “من و تو” برای سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۱۸ چند ماه پیش در سایت ثبت شرکت های انگلیس منتشر شد.

بررسی آخرین گزارش مالی شبکه من و تو نشان می دهد که هزینه های این شرکت در سال مالی اخیر تقریبا ۲۰ برابر درآمد آن و در سال قبل از آن ۱۹ برابر درآمد آن بوده است.

مجموع هزینه های عملیاتی شرکت در طی سه سال مالی از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است حال آنکه مجموع درآمدهای سه سال گذشته آن به زحمت به ۲.۵ میلیون پوند می رسد.

درآمد سال مالی اخیر شرکت (که مشخصا از طریق تبلیغات حاصل می شود) حتی کاهش قابل ملاحظه ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است.

برخلاف وضعیت سالهای قبل، ترازنامه شرکت در سال مالی اخیر نشان دهنده بدهی ۲۵ میلیون پوندی در مقابل ۴.۷ میلیون پوند دارایی ثابت و ۴.۴ میلیون پوند دارایی های جاری است. بخش اعظم این بدهی ۲۵ میلیون پوندی (یعنی حدود ۹۴ درصد آن) بدهی به سهامداران و مدیران است.

سهامداران شرکت مالک شبکه من و تو تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۸ حدود ۱۱۹ میلیون پوند (۹۵ میلیون پوند سهام و مابقی به صورت قرض) به این موسسه تزریق کرده اند که ۱۱۱ میلیون پوند آن (یعنی ۹۴ درصد آن) تاکنون به ضرر انباشته تبدیل شده است.

عجیب است که علیرغم عملکرد مالی فوق العاده ضعیف در سالهای متوالی، کماکان در آخرین پاراگرافهای گزارش استراتژیک هیات مدیره (که به امضای تنها عضو هیات مدیره کیوان عباسی رسیده است) این عبارات آمده که مدیران معتقدند شرکت با هیچ عدم اطمینان عمده ای مواجه نیست و منابع کافی برای ادامه فعالیت عملیاتی در آینده را دارد.

به زبان ساده، سهامداران کماکان آماده تزریق سخاوتمندانه سرمایه هستند. خرج کردن برای هدفی که بر اساس عملکرد مالی این شرکت نمی تواند هدف اقتصادی باشد.

شرکت “شبکه تلویزیونی مرجان” زیرمجموعه بی واسطه شرکت هولدینگ مرجان (Marjan Holding Limited) است و بطور غیرمستقیم توسط شرکت Castle Hill Nominees Limited کنترل می شود.

هر دو این شرکتها در جزیره نیمه خودمختار “Isle of Man” در دریای ایرلند ثبت شده اند. این جزیره تابع بریتانیا است ولی از جمله بهشتهای مالیاتی محسوب می شود. تاسیس شرکت های Nominees در بهشت های مالیاتی، روال معمول برای پنهان کردن هویت سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی است.

مدیران کانال تلویزیونی من و تو تا امروز درباره هویت سرمایه گذاران این شبکه و منابع مالی آن اطلاع رسانی نکرده اند.

اسناد هزینه‌های مالی شبکه منوتو در سایت ثبت شرکت‌های انگلیس:

منبع: جام نیوز

 

 

تلاش برای احیای منافقین به سبک BBC

شبکه BBC در گزارشی جهت‌دار با عنوان”مجاهدین خلق در آلبانی چه می‌کنند؟”از آن به عنوان گروهی که پول زیادی دارند و سالانه نشست هایی را با حضور سیاستمداران دنیا از جمله آمریکا برگزار می کند، یاد کرد.