سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دشمنان می‌خواهند در عراق و لبنان موج‌سواری کنند!امیرعبداللهیان:هدف دشمنان در منطقه ایجاد ناامنی و بی دولت‌سازی است!

دشمنان می‌خواهند در عراق و لبنان موج‌سواری کنند!امیرعبداللهیان:هدف دشمنان در منطقه ایجاد ناامنی و بی دولت‌سازی است!

هدف دشمنان در منطقه ایجاد ناامنی و بی دولت‌سازی است

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دشمنان منطقه در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و بی دولت­سازی در لبنان و عراق هستند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین راغب حسین نائب» رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با  حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به مناقشات در شمال سوریه و تحرکات جدید آمریکا،  گفت: ارتش، مردم و رهبری سوریه، تروریست‌­ها را از ادامه تعدی و جنایت در سوریه باز داشتند  و کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه کردند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داده شود که ادلب به عنوان پایگاه تروریست‌ها و بدخواهان قرار گیرد و ضرورت دارد که آرامش، زندگی و ثبات به این منطقه از سوریه باز گردد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با تشریح تحولات منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌داند

امیرعبداللهیان افزود: ما با قدرت در کنار مردم سوریه خواهیم ماند و معتقدیم که امنیت کنونی سوریه، مرهون ایثارگری و خون شهدای مقاومت و مدافعین حرم است.

وی با اشاره به تحولات عراق و لبنان، با تأکید بر توجه به مطالبات مردم و مبارزه با فساد، اظهار داشت: برخی دشمنان منطقه در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و بی دولت­سازی در لبنان و عراق هستند.

حسین راغب حسین نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران نیز با تأکید برضرورت ایفای نقش روابط پارلمانی در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور بیان داشت: «همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط داشته است و سوریه از همکاری­ های پارلمانی و ارتقاء روابط استقبال می کند». وی ارتقاء روابط و و تعاملات پارلمانی را گامی مهم در راستای توسعه و تقویت همکاری‌ها خواند.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران، نگاه راهبردی و دقیق رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در شکست جریان تکفیری ـ تروریستی داعش را خاطر نشان کرد و گفت: سوریه هرگز نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را از یاد نخواهد برد و  نقش ایران در تحولات منطقه را موثر و ضروری است.

کد خبر 4765621

برچسب‌ها

حقوق قانونی و منافع مردم ایران قابل معامله نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه منافع مردم ایران قابل معامله نیست، گفت: اگر آمریکا و کشورهای اروپایی رویه فعلی را با امید به عقب نشینی ایران ادامه بدهند به طور قطع پشیمان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز(پنج شنبه) در هجدهمین همایش دادستان های سراسر کشور در مشهد مقدس، گفت: حقوق قانونی و منافع مردم ایران قابل معامله نبوده و اگر آمریکا و کشورهای اروپایی رویه فعلی را با امید به عقب نشینی ایران ادامه بدهند به طورقطع دستاوردی به غیر از پشیمانی نخواهند داشت.

وی اعتماد میان حاکمیت و مردم را لازمه پایداری امنیت ملی دانست و افزود: قوه قضائیه در ایجاد و تحکیم اعتماد میان حاکمیت و مردم نقش مهم و منحصر بفردی دارد. استقلال قاضی و عدم تاثیر پذیری از جریانات و رویکردهای سیاسی، حزبی و بخشی از الزامات غیر قابل اجتناب و مهم فعالیت دستگاه قضایی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری باحفظ اصول پویائی، دقت و سرعت عمل می توانند با پاسخگوئی سریع به مطالبات مردم تضمین کننده حقوق شهروندی به عنوان یکی از ضرورت‌های افزایش اعتماد اجتماعی باشند.

شمخانی بهترین الگو برای قوه قضائیه را نظام جامع علوی که منطبق بر سیره نظری و عملی امام علی(ع) است ذکر کرد و افزود، دادستان ها و قضات می توانند با تاسی به این الگوی موفق و ماندگار، عدالت قضائی را به معنای واقعی در جامعه اجرا کنند.

وی مساوات در برابر قانون، فارغ از رنگ، نژاد، قبیله، پست مقام، قدرت، شهرت و ثروت را از برجسته ترین اصول نظام قضائی علوی برشمرد و رعایت ان را تضمین کننده سلامت و صلابت قوه قضائیه برای ایجاد عدالت فراگیر در جامعه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رمز موفقیت دستگاه های مسئول در کشور را هم افزایی و رویکرد شبکه ای در ارائه خدمات به مردم ذکر کرد و تاکید کرد: در شرایطی که اصلی ترین اولویت کشور حمایت از تولید ملی و کار افرینان است قوه قضائیه می تواند با تامین امنیت سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی، نقش تعیین کننده ای در تحقق برنامه های اجرایی کشور داشته باشد.

شمخانی، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، این رخداد مهم را نماد مردم سالاری در کشور و تولید کننده اقتدار ملی عنوان کرد و گفت: انتخابات منبع تولید قدرت در نظام اسلامی بوده و بر خلاف خواست معاندین که بدنبال تبدیل نمودن این رخداد به تهدید بر علیه کشور هستند انتخابات آتی نیز با تحقق اصول امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت با شکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد.

وی، هدف آمریکا از پیگیری راهبرد فشار حداکثری آمریکا، متزلزل کردن اراده و ایمان جبهه نیرومند و استکبار ستیز مقاومت ذکر کرد و گفت: آمریکا با استفاده از ابزارهای جنگ نسل چهارم در تلاش است با ایجاد خستگی و فرسایش در ساختارها و ابزارهای قدرت کشورهای مستقل شرایط فروپاشی از درون را محقق کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شرایط امروز در عراق و لبنان و تلاش آمریکا و هم پیمانان این کشور برای سوء استفاده از مطالبات اقتصادی و اجتماعی بر حق گروهی از شهروندان عراق و لبنان برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی نیز دقیقابراساس شاخصهای جنگ نسل چهارمی در حال پیگیری است.

شمخانی گفت؛ با شناخت عمیقی که از مردم و نقش بی بدیل مرجعیت در عراق داریم، این سناریوی آمریکا و اذناب منطقه ای این کشور نیز چون فتنه داعش با شکست مواجه خواهد شد.

وی، ثبات و امنیت مثال زدنی و آرامش بازار و پایداری اقتصادی کشوررا حاصل اجرای راهبرد مقاومت فعال دانست و ابراز امیدواری کرد با وحدت و انسجام ملی و هماهنگی و هم افزائی همه قوا بتوانیم در ادامه مسیر آغاز شده، دشمن را از تداوم مسیر شکست خورده فشار حداکثری مایوس کرده و وادار به پذیرش حقوق قانونی مردم ایران نماییم.

دشمنان می‌خواهند در عراق و لبنان موج‌سواری کنند

قم – رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که در عراق و لبنان موج سواری کنند و افرادی را سر کار بیاورند که مورد حمایت آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری قبل از ظهر پنجشنبه در صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح استان قم که با عنوان عهد سربازی همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به این که همواره یاری الهی به ما اعتماد به نفس می‌دهد، اظهار داشت: اگر بخواهیم مقایسه با سلاح‌هایی که دشمن در اختیار دارد داشته باشیم، باید گفت که آنها امکانات بیشتری دارند ولی جرأت نمی‌کنند که به نظام جمهوری اسلامی نگاه بدی داشته باشند.

وی افزود: امروز همگان باید با تبعیت از مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ و تقویت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایجاد داعش از برنامه‌ریزی‌های جبهه استکبار بوده است، افزود: رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و محور مقاومت نشان دادند که از تهدیدها و فشارهای دشمنان هراسی به دل ندارند و با تمام قوا به میدان آمدند و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت سوریه قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، افزود: امروز همه سرزمین‌های سوریه آزاد شده و عراق نیز که بخش بزرگی از آن توسط داعش تصرف شده بود در دست حاکمیت عراق قرار دارد که این امر به برکت خون مقدس و پاک شهدای مدافع حرم است.

سرلشکر باقری افزود: دشمنان تلاش می‌کنند که در عراق و لبنان موج سواری کنند و تلاش دارند تا پایه‌های نظام این کشورها را متزلزل کرده و افرادی را سر کار بیاورند که مورد حمایت آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا با اشاعه فساد و فحشا مردم کشورهای عراق و لبنان را از مسئولین خود دلسرد کند، تصریح کرد: مسئولان عراق و لبنان نیز امروز باید با رفع مشکلات کشور خود و توجه ویژه به مستمندان و طبقه ضعیف در راستای تقویت امنیت کشور از آن اقدام کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ملت بزرگ عراق در اربعین نشان داد چگونه مسیر حسینی(ع) را ادامه می‌دهد و از زائران کشورهای مختلف به خصوص ملت ایران به بهترین نحو پذیرایی کرده است.

وی افزود: همگان باید با بصیرت و همچنین رصد تحرکات دشمن مراقبت لازم را داشته باشیم.