سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فیلم سینمایی مطرب توقیف شد؟

فیلم سینمایی مطرب توقیف شد؟

«مطرب» در کنار «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و «خوب، بد، جلف 2» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی، یکی از سه امید شکستن یخ اکران و بازگشت رونق به سالن‌های سینماست و اکنون درباره اکران این کمدی در این فصل چالش‌هایی به وجود آمده است.

فیلم «مطرب» که قرار بود پس از ماه صفر اکران شود نیز مشمول توقیف شده و عوامل این فیلم سینمایی و مسئولان سینمایی درصددند با اعمال اصلاحات، زمینه رفع توقیف تا پیش از موعد اکران را فراهم نمایند و فیلم تازه مصطفی کیایی از اکران پاییز و زمستان جانماند.

به گزارش «تابناک»؛ قرار بود فیلم سینمایی «مطرب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی پس از ماه صفر اکران شود و تبلیغات آن نیز آغاز شده بود؛ اما اکنون شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این فیلم توقیف شده و سازندگانش امروز در پی رفع توقیف آن در مراکز مربوط حضور یافته بودند. برخی اهالی سینما و مسئولین امر نیز در پی آن هستند تا با اعمال ممیزی‌هایی پیش از آنکه موعد اکران این فیلم سپری شود، این اثر اکران شود و این کمدی اکران نیمه دوم پاییز و آغاز زمستان را از دست ندهد.فیلم سینمایی مطرب توقیف شد؟

پخش کننده این فیلم بدون اشاره به توقیف این اثر گفته بود: «اکران این فیلم به کارگردانی مصطفی کیایی، به دلایل فنی یک هفته به تعویق افتاد. انشاءالله با برطرف شدن مشکلات فنى اکران آن آغاز خواهد شد.» موضع‌گیری که نشان می‌دهد امید برای رفع سریع مشکل این فیلم نزد سازندگان و پخش کنندگان این فیلم بالاست و آنها در پی رفع چراغ خاموش مشکل بوده‌اند و همچنان امید دارند، بتوانند فیلم را به سرعت در چرخه اکران قرار دهند.

«مطرب» در کنار «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و «خوب، بد، جلف 2» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی یکی از سه امید شکستن یخ اکران و بازگشت رونق به سالن‌های سینماست و اکنون درباره اکران این کمدی در این فصل چالش‌هایی به وجود آمده است. البته دور از انتظار نیست که مشکل مطرب در آینده نزدیک با اعمال یک رشته ممیزی و اصلاحات رفع شود و بعید نیست در روزهای آینده این فیلم با حذف سکانس‌هایی مجوز اکران عمومی از نهادهای مسئول دریافت کند.

داستان این فیلم درباره یک خواننده کاباره‌ای است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود اما چون به اندازه کافی از تشاهر و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم‌ تبدیل می‌شود و… . در روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها نسبت به این فیلم که هیچ نقطه نمایش نداشته و به جز سازمان سینمایی فقط یک مجموعه سینمادار مؤثر در اکران آن را دیده، نقدهای تندی مطرح کردند.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم در این فیلم سینمایی که بخش‌هایی از آن در ترکیه ضبط شده، مقابل دوربین حسین جلیلی بازی کردند. آرمان موسی‌پور، موسیقی متن این فیلم را ساخت و نیما جعفری جوزانی این اثر را تدوین کرد.