پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » در انگلستان؛هواپیمای عمود پرواز برقی با ظرفیت حمل ۲۵۰ کیلوگرم ساخته شد/

در انگلستان؛هواپیمای عمود پرواز برقی با ظرفیت حمل ۲۵۰ کیلوگرم ساخته شد/

هواپیمای عمود پرواز برقی با ظرفیت حمل ۲۵۰ کیلوگرم ساخته شد

یک هواپیمای عمود پرواز برقی انگلیسی ابداع شده که می تواند باری به اندازه ۲۵۰ کیلوگرم را حمل کند. حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، هواپیمای عمود پرواز (VTOL) انگلیسی Seraph با ۱۲ پروانه می تواند ۲۵۰ کیلوگرم بار را با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت جابه جا کند. این هواپیمای برقی کاندیدای تاکسی هوایی انگلیس به حساب می آید.

به نظر می رسد باتری هواپیمای عمود پرواز مذکور روی سقف آن قرار دارد و به این ترتیب راحت تر خنک می شود. بدنه آن نیز از جنس کامپوزیت کربن ساخته شده است.

شرکت «ورتیکال اینداستریز» در بریستول این هواپیما را ساخته است. شرکت سازنده ادعا می کند ظرفیت Seraph برای حمل ۲۵۰ کیلوگرم بار نشان می دهد وسیله نقلیه هوایی مذکور قابلیت جابه جایی ۳ نفر را  دارد اما این کار را انجام نمی دهد.

در عوض این شرکت ۷۰ نیرو برای ساخت و تایید یک هواپیمای عمود پرواز برای جابه جایی مسافران استخدام کرده که تا در ۲۰۲۰ میلادی آماده پرواز شود.

تاکنون Seraph  برای حمل بارهای سنگین آزمایش شده است. این هواپیمای عمودپرواز ماژولار است و می توان آن را طوری تنظیم کرد تا با چرخ روی زمین فرود بیاید یا آماده فرود روی آب شود.

همچنین  باتوجه به تقاضای مشتریان می توان نسخه های کوچکتر یا بزرگتر آن را ساخت. این هواپیمای الکتریکی خودران می تواند پروازی به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد.