شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بعد از درستگیری محمدحسین رستمی مدیر مسئول پایگاه خبری “عماریون”؛ نوبت به بازداشت محمدحسین حیدری مدیرمسئول سایت «دولت بهار» با احتمال ارتباط به روح الله زم رسید/

بعد از درستگیری محمدحسین رستمی مدیر مسئول پایگاه خبری “عماریون”؛ نوبت به بازداشت محمدحسین حیدری مدیرمسئول سایت «دولت بهار» با احتمال ارتباط به روح الله زم رسید/

منبع: دبی.العربیه نت فارسی/  محمدحسین حیدری، مدیرمسئول سایت دولت بهار، بازداشت شد در حالی که برخی گمانه زنی‌ها از احتمال ارتباط این دستگیری با بازداشت روح الله زم، خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش نواندیش، یکشنبه 20 اکتبر 2019، دولت بهار، سایت منتسب به محمود احمدی نژاد، شب گذشته نوشت: «مدیرمسئول این پایگاه خبری امروز در خانه خود بازداشت شد».

این برای بار دوم است که این فرد دستگیر میشود. برخی خبرها حاکی از آن است که این دستگیری با بازداشت جنجالی روح الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، مرتبط است.

سال گذشته، حامد خاکی مجرد، وکیل این مدیرمسئول، از محکومیت سه سال حبس موکلش در دادگاه بدوی خبر داده بود.

او به ایرنا گفت: «موکلم در دادگاه بدوی، به نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام متهم و به سه سال حبس محکوم شد».

گفتنی است، هفته پیش، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زم را به د«اخل ایران هدایت و بازداشت» کرده است.

همزمان در کانال تلگرام آمدنیوز پیامی مبنی بر دستگیری زم با لوگوی سپاه پاسداران منتشر شد که نشان می‌داد این سازمان کنترل کانال آمدنیوز را در اختیار گرفته ‌است.

پس از انتشار خبر دستگیری زم، بعضی مقامات بلندپایه مانند ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با انتشار بیانیه‌هایی به این موضوع واکنش نشان دادند و آن را موفقیتی چشمگیر دانستند.علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس ایران در گفت‌وگو با فارس، دستگیری رو‌ح‌الله زم را کار «لازمی» دانست، چون به گفته او این فرد به «وحدت ملی» آسیب می‌زد.او همچنین شناسایی منابع خبری «زم» در داخل ایران را خواستار شد.مطهری با توجه به اخباری که در کانال آمدنیوز منتشر می شد از وجود منابع خبری روح الله زم در درون نظام خبر داد که باید شناسایی شوند.

رسانه های حکومتی ایران، پیش از این، از لو رفتن محمدحسین رستمی، مدیر پایگاه عماریون خبر داده بودند. در اولین اعترافات پخش شده از روح الله زم، مکالمه این فرد با مدیر آمدنیوز پخش شد که در حال طلب کردن پول برای اخباری است که برای زم ارسال میکند.