جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی » بیانیه رئیس فیفا پس از نخستین حضور زنان ایران در ورزشگاه آزادی: دیگر نباید وقفه یا بازگشتی وجود داشته باشد

بیانیه رئیس فیفا پس از نخستین حضور زنان ایران در ورزشگاه آزادی: دیگر نباید وقفه یا بازگشتی وجود داشته باشد

رئیس فیفا روز پنجشنبه ۱۸ مهر در بیانیه ای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال مردان ایران در مقابل کامبوج را گامی رو به جلو و مثبت توصیف کرد و گفت این لحظه ای است که فیفا و به ویژه دختران و زنان ایرانی مشتاقانه منتظر آن بودند.

بیانیه رئیس فیفا با اشاره به این که چند هزار زن ایرانی برای اولین بار در نزدیک به ۴۰ سال گذشته توانستند وارد یک ورزشگاه شوند و بازی تیم فوتبال مردان ایران را در این کشور تماشا کنند، می گوید در این مسیر «اکنون دیگر نباید وقفه یا بازگشتی وجود داشته باشد.»

رئیس فیفا، شور زنان و دختران ایرانی در این روز را مشوقی توصیف کرده است تا مسیری «که ما آغاز کرده ایم ادامه یابد.»

رئیس فیفا گفته است این سازمان حالا بیش از گذشته به آینده ای نگاه می کند که در آن «همه دختران و زنانی» که می خواهند به تماشای مسابقات فوتبال ایران بروند، بتوانند این کار را «آزادانه» و «در فضایی امن» انجام دهند.

او از فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا، مقاماتی که حضور زنان را ممکن ساختند، و همچنین بیش از همه از زنان و دختران ایرانی تشکر کرده است.

استقبال زنان از سکوهای ورزشگاه آزادی در تهران به حدی بود که تنها در چند دقیقه بلیت های اولین جایگاه به پایان رسید و مقامات ورزش ایران مجبور شدند سه جایگاه دیگر را به زنان اختصاص دهند. در نهایت اعلام شد ۴ هزار بلیت به زنان فروخته شده است. هر چند، برخلاف قوانین فیفا بلیت صندلی های خالی باقی مانده به زنان فروخته نشد و عکاسان زن هم نتوانستند مجوز ورود به ورزشگاه را دریافت کنند.