جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پادشاهی سعودی برای اولین بار ویزای توریستی اعطا می‌کند/

پادشاهی سعودی برای اولین بار ویزای توریستی اعطا می‌کند/

منبع: دبی – العربیه.نت، فارسی    پادشاهی سعودی روز جمعه 27 سپتامبر برای نخستین بار در تاریخ خود اعطای ویزای توریستی را برای گردشگران 49 کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد الخطیب، رئیس هیئت مدیره اداره پادشاهی سعودی برای گردشگران خارجی، لحظه‌ای تاریخی برای کشور ما است.»

همچنین بلومبرگ نیوز به نقل از خطیب اعلام کرد که «پادشاهی سعودی ویزاهای توریستی را بصورت آنلاین به شهروندان 49 کشور اعطا می‌کند.»

خطیب در ادامه افزود: «پادشاهی سعودی برای پوشش خانم‌های گردشگر خارجی آسان‌گیری‌هایی را در نظر گرفته است و این گردشگران می‌توانند با پوشیدن لباس محتشم هر چند که بلند هم نباشد به بازدید و گردش خود در این کشور مشغول شوند.»

یک منبع آگاه به روزنامه عکاظ چاپ سعودی گفت: «اعطای ویزای توریستی از روز شنبه آغاز می‌شود و تبلیغات در این باره در 14 پایتخت در سراسر جهان از جمله لندن، نیویورک و برج خلیفه دبی صورت می‌گیرد.

این منبع خاطرنشان کرد، گردشگران در مدت زمانی کمتر از 7 دقیقه می‌توانند ویزا را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

راه‌اندازی بخش گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های چشم انداز 2030 در پادشاهی سعودی است که بزرگ‌ترین طرح اقتصادی کشور پس از نفت در این کشور است.

هزینه ویزا

هزینه گرفتن ویزا به همراه بیمه ملی در مجموع 440 ریال سعودی بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده است. مدت ویزا 90 روزه که از تاریخ صدور به مدت 360 روز اعتبار دارد.

روش دریافت ویزا

گردشگران می‌توانند طی چند دقیقه به صورت آنلاین برای دریافت ویزا اقدام و یا از دستگاه‌های مخصوص صدور ویزا استفاده کنند.

روش دیگر، دریافت ویزا هنگام ورود به بنادر و فرودگاه‌ها (فرودگاه ملک خالد، فرودگاه مللک عبدالعزیز، فرودگاه ملک فهد، فرودگاه امیر محمد بن عبدالعزیز، گذرگاه ملک فهد و گذرگاه زمینی البطحاء) یا اخذ ویزا از طریق سفارت‌ها و کنسولگری‌های پادشاهی سعودی در خارج از این کشور است.

به گفته بلومبرگ، پیشتر سفر به سعودی تنها برای حج، عمره و کار ممکن بود که شامل خانواده‌ها نمی‌شد تا اینکه ولی‌عهد سعودی محمد بن سلمان، در سال 2016 به عنوان بخشی از برنامه بلندپروازانه خود، توسعه بخش گردشگری را آغاز کرد.

پروژه‌های عظیم

یک آژانس متخصص در امور اقتصادی ایالات متحده آمریکا پروژه‌های گردشگری پادشاهی را شامل تبدیل ساحل دریای سرخ به یک منطقه جذاب برای گردشگران و دوستداران تعطیلات و ساخت یک شهرک تفریحی در نزدیکی ریاض پایتخت سعودی ذکر کرده است.

پادشاهی سعودی برای اولین بار گرفتن ویزا به صورت آنلاین را در سال گذشته برای افراد خارجی جهت شرکت در کنفرانس‌ها یا برنامه‌های ویژه در داخل کشور راه‌اندازی کرد.