جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رودی جولیانی در تجمع ضد حکومت ایران/آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

رودی جولیانی در تجمع ضد حکومت ایران/آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

تجمع نیویورک از سوی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج بویژه سازمان مجاهدین خلق و «کنوانسیون بین‌المللی برای آینده ایران» سازماندهی شده بود.

رودی جولیانی: طرفدار تغییر رژیم هستم؛ مرگ بر آیت‌الله‌ها

تجمع نیویورک از سوی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج بویژه سازمان مجاهدین خلق و «کنوانسیون بین‌المللی برای آینده ایران» سازماندهی شده بود.

رادیو فردا/ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در اجتماع صدها معترض ضد حکومت ایران، خواستار تغییر رژیم جمهوری اسلامی شد.

آقای جولیانی در این تجمع که روز سه‌شنبه دوم مهر برگزار شد، گفت: «من از طرف خودم حرف می‌زنم. من طرفدار تغییر رژیم هستم. مرگ بر مستبدین در ایران. مگر بر آیت‌الله‌ها و ملاها و همه فریبکاران».

تجمع نیویورک از سوی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج بویژه سازمان مجاهدین خلق و «سازمان جوامع ایرانی و آمریکایی» سازماندهی شده بود و یک روز قبل از سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

آسوشیتدپرس می‌گوید این تجمع یکی از چند گردهمایی ضد حکومت ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل است که قرار است در روزهای آینده تکرار شود.

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، در اجتماع معترضان ضد حکومت ایران در نیویورک
رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، در اجتماع معترضان ضد حکومت ایران در نیویورک

جوزف لیبرمن، سناتور سابق آمریکایی که در این گردهمایی حضور یافته بود در گفت‌وگوی اختصاصی با هانا کاویانی خبرنگار اعزامی رادیو فردا به نیویورک گفت که این تجمع از سوی ایرانی- آمریکایی‌ها ترتیب داده شده و درباره آزادی در ایران است.

وی اظهار داشت: «ایران حامی شماره یک تروریسم در جهان است و عواملی را در سرتاسر خاورمیانه حمایت می‌کند که به درگیری، جنگ یا مرگ در سوریه، لبنان، عراق و یمن دامن می‌زنند» و این امر موجب نگرانی جهانیان است.

این سناتور سابق همچنین گفت به خاطر عملکرد حکومت ایران «میلیون‌ها نفر در ایران از فقدان آزادی و فرصت برابر اقتصادی رنج می‌برند».

رامش سپه‌راد، فعال سیاسی حامی گروه مجاهدین خلق که در این تجمع حضور داشت، به خبرنگار رادیو فردا گفت حاضران در این تجمع قصد دارند بگویند که «کرسی متعلق به مردم ایران است» و «حسن روحانی نماینده مردم ایران نیست».

او هدف از سازماندهی‌ این تجمع را حمایت و اعلام همبستگی با تجمع‌ها و اعتراض‌های داخل کشور دانست.

تجمع‌های اعتراضی در مقر سازمان ملل در نیویورک در سال‌های گذشته نیز همزمان با حضور مقام‌های جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرنگار رادیو فردا/ ک.ر

روحانی پیش از دیدار با مرکل با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.مرکل پیش از دیدار با  روحانی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت و گو کرد.

رودی جولیانی خواهان اخراج حسن روحانی از آمریکا شد

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، روز سه شنبه در گردهمایی در کنوانسیون بین المللی آینده ایران – در حال برگزاری در نیویورک با حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و نمایندگان بعضی از قومیت های قومی ایرانی – خواهان اخراج حسن روحانی از خاک آمریکا شد.او گفت: “روحانی معتدل است؟ او از احمدی نژاد بیشتر آدم کشته است.مانند رسانه های غربی فریب نخورید. این فرد قاتل است. او را باید از کشور اخراج کرد و به خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه کرد.”

آقای جولیانی خطاب به کشورهای اروپایی که خواهان تعامل با ایران هستند، گفت: “اگر خواهان جلوگیری از جنگ با ایران هستید، همین فردا تجارت با آنها را پایان دهید و رژیم در سه ماه فرو می پاشد.”