جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری/

بسته ویژه خبری/

 

دغدغه اصلی رهبری به روایت فرمانده کل سپاه
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه گفت: ما در میدان جنگ همه راه‌ها را بر دشمن بسته‌ایم و راهی برای نفوذ نگذاشته و نمی‌گذاریم، لذا نگران نیستیم.امروز آن‌قدر قدرتمند شده‌ایم که مجبورند هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، به‌دروغ هم شده به ما نسبت دهند. راز شکست دشمن، در جهاد و کنار مردم بودن و توجه به زندگی و کاستن از مشکلات آن‌هاست. دشمن می‌خواهد مردم ما را فقیر و کشور ما را ضعیف نگه دارد و این‌گونه ببیند، ولی ما اجازه نمی‌دهیم. دغدغه اصلی امروز رهبر معظم انقلاب، زندگی مردم است و ما از طرف ایشان امر به کمک و آماده برای انجام‌وظیفه هستیم./فارس

جزئیات جدید از حذف یارانه ثروتمندان
علی ربیعی سخنگوی دولت درباره مبنای شناسایی و حذف گروه های پردرآمد گفت: خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. سرپرستان خانوارهایی که یارانه‌شان حذف شده می‌توانند از طریق دفتر پیشخوان دولت درخواست رسیدگی مجدد کنند.

کنایه سنگین ظریف به پامپئو با یادآوری گذشته وی
ظریف با انتشار ویدئویی از اعترافات پامپئو که گفته بود در زمان ریاست بر سیا، دروغ می‌گفتند و تقلب می‌کردند، نوشت: پامپئو، عادات قدیمی به سختی ترک می‌شود. «دروغ و تقلب» و خود را خار و ذلیل مشتری‌های خارجی کردن که بی‌اعتنایی کامل به خون و ثروت را پنهان می‌کنند، در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است. مسیر رستگاری: فرصت را غنیمت شمرید برای اینکه به فاجعه یمن پایان دهید-نه اینکه آن را گسترش دهید.

اصلاحات اقتصادی جرات می‌خواهد که نه مجلس دارد نه دولت
محمدرضا باهنر با تاکید براینکه اصلاحات در کشور خصوصا اصلاحات اقتصادی نیازمند جرأت و ایثارگری است، گفت:اصلاحات نیازمند تفاهم همه جانبه است.اگر قرار باشد قوه مجریه اصلاحات را انجام دهد بعد قوه‌قضائیه متولی‌اش را دستگیر کند و مجلس هم بخواهد وزیر مربوطه را استیضاح کند شدنی نیست.مجریانی که سیاست‌های بالادستی خود را اجرا می‌کردند مجرم نیستند؛ اما قوه‌قضائیه ادعای دیگری هم دارد.در پاسخ به سوالی درباره برخورد با معاون وقت بانک مرکزی، گفت: من هم فکر نمی‌کنم سوء‌استفاده شخصی صورت گرفته باشد. در واقع تا جایی که تحقیق کرده‌ام و اطلاعات دارم این افراد فقط سیاست‌ها را اجرا کرده‌اند و سوءاستفاده‌ای نبوده است. برای اصلاحات همه‌جانبه و پایه‌ای باید ازخودگذشتگی و ایثارگری کرد اما این تصمیمات را نه مجلس جرات دارد بگیرد، نه دولت و نه قوه‌قضائیه./دنیای اقتصاد

ائتلاف اصلاحات و اعتدال، خطرات زیادی را از کشور دور کرد
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: امروز مهم ترین مساله برای گروه های سیاسی اعتمادسازی برای اقشار مختلف به منظور حضور گسترده در انتخابات است. گفت‌وگوی بین احزاب و چهره های سیاسی می تواند اعتماد ساز باشد و مردم متوجه این امر خواهند شد که مصلحتی بالاتر از منافع جناحی برای جریان‌های سیاسی وجود دارد.گاهی اوقات مجبوریم بین خوب و خوب تر یا بد و بدتر دست به انتخاب بزنیم. عدم مشارکت در انتخابات یعنی واگذاری نتایج به کسانی که توجهی به آینده ایران ندارند. اصلاح طلبان هم در دولت آقای روحانی و هم در طرز فکر و خط مشی آقای روحانی سهیم هستند. جریان اصلاحات در پی ائتلاف با اعتدال توانسته بسیاری خطرات را از سر کشور دور کرده و در سطح داخلی هم بسیاری از روند ها را اصلاح کند.

هشتصد هزار نفر با درآمد ميلياردى تاكنون يارانه مى گرفتند
پدرام سلطانی، فعال اقتصادی، در حساب توییتری خود نوشت: «٨٠٠،٠٠٠ نفر با درامد میلیاردى تاکنون یارانه مى گرفتند. یعنى فقط در ٦ سال دولت آقاى روحانى نزدیک ٢،٥٠٠ میلیارد تومان یارانه به آنها داده شده. با این پول مى شد حقوق معوق ده ها مانند هپکو را پرداخت. چه پولهایى در زمان گشاده دستى نفتى و با رویکرد پوپولیستى دولتها ریخت و پاش شد.

ما اصلاح‌طلبان اول برای خودمان شرط بگذاریم
قاسم میرزایی نکو، عضو فراکسیون امید مجلس دهم در یادداشتی نوشت: باید گفت در میان اصلاح‌طلبان درباره انتخابات یک جمع بندی وجود دارد و آن این است که کسی قهر با صندوق رای را قبول ندارد ولی شرط و شروطی با خود و لیست‌ اصلاح‌طلبی داریم. ما باید بپذیریم که افرادی پایبند به اهداف اصلاح طلبی وارد مجلس شوند و این نباشد که فردای انتخابات سینه‌شان را جای دیگری بزنند و شامشان را جای دیگری بخورند. وقتی صحبت از شرط و شروط انتخاباتی به میان می‌آید مقصود شرط و شروط اصلاح‌طلبان با خودشان است و این چیزی است که «سعید حجاریان» به عنوان اولین ایده‌پرداز این موضوع نیز بر صحت این مطلب مهر تائید می‌زند. با او در اینباره صحبتی داشتم که عنوان می کرد مسئله شرط و شروط را برای خودمان مطرح کردم و منظورم این بود کسانی که ادعای اصلاح طلبی دارند، واقعا اصلاح طلبند یا خیر؟

توصیه آیت‌الله مکارم به مسئولان ایرانی و عراقی
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اشتراکات دینی، اجتماعی و سیاسی بین ایران و عراق را بی‌نظیر توصیف و بر هوشیاری مسؤولان دو کشور نسبت به فتنه‌ها تاکید کرد. آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سفیر عراق در ایران، با تاکید بر این که مشترکات دو کشور و دو ملت عمیق، دیرینه و ناگسستنی است، تصریح کرد: مذهب یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین عوامل پیوند است که دو کشور را به هم نزدیک کرده است.وی یادآورشد: جوانان بسیاری از شیعیان در سوریه و عراق در مقابل تکفیری‌ها به میدان رفتند و شر آنها را دفع کردند؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا کرد. استاد حوزه علمیه قم در ادامه بر لزوم هوشیاری مسؤولان و دولتمردان دو کشور نسبت به فتنه‌های دشمنان و معاندان تاکید کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق پرداخت و گفت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا دزدانه و شبانه به عراق سفر می‌کند، رئیس جمهور ایران اسلامی در روز روشن به کشور عراق می‌رود و در میان مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه(ع) می‌رود.

زمان تسویه حساب‌های درون نظام نیست
مصباحی‌مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حتما در آستانه انتخابات مقام معظم رهبری، پیام خواهند داد و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت خواهند کرد و رسانه ملی هم باید در این راستا حرکت کند. مبادا در این مورد اشتباهی رخ بدهد که تصور کنیم اگر یک جناحی را تضعیف کنیم، جناح دیگری پیروز می‌شود که این در دعوای انتخاباتی اشتباه بزرگی است و «نه» به هر دو جناح را به دنبال خواهد داشت و معتقدم که در این مورد خیلی باید هوشیار باشیم. شرایط تسویه حساب‌های درون نظام نیست و الان ما خطر را بیخ گوش خودمان احساس می‌کنیم و با جنگ نرم و جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما انجام می‌دهد، باید به سمت گذشت و ملاحظه یکدیگر برویم و اگر می‌خواهیم توانایی خودمان را نشان بدهیم، به جهات مثبت خودمان اشاره کنیم و نه جهات منفی رقیب؛ تخریب رقیب خدمت به خود نیست./ خبرآنلاین

۸ نفر از کارگران هپکو امروز آزاد می‌شوند
ایلنانوشت: کارگران هپکو، پشت درِ زندان مرکزی اراک در انتظار آزادی همکاران خود هستند. برخی منابع کارگری در این واحد تولیدی می‌گویند: قرار بود امروز پنجشنبه (۲۷ شهریور ماه) ده نفر از کارگران آزاد شوند، اما در حاضر ضمانت‌نامه ۸ نفر از کارگران پرپذیرفته شده و امیدواریم باقی کارگران بازداشتی به ترتیب در روز‌های بعد، مسیر آزادی با ضمانت را سپری کنند. از قرار معلوم برای کارگران قرار آزادی با ضمانت قبول شده و مسئولان دادگاه قبول کرده‌اند که فیش‌های حقوقی کارگران هپکو را برای ضمانت آزادی همکاران‌شان بپذیرند. کارگران منتظر می‌گویند: از اینکه فیش‌های حقوقی ما را به عنوان ضمانت می‌پذیرند، خوشحالیم و امیدواریم هرچه زودتر همکارانمان آزاد شوند. در روز‌های گذشته، ۲۸ نفر از کارگران معترض هپکو بازداشت شده بودند که سه نفر از آن‌ها عصر روز سه‌شنبه (۲۵ شهریور ماه) آزاد شده بودند.

وقتی دانشجویی به نام اصغر فرهادی، داوران را حیرت‌زده کرد
نخستین موفقیت زندگی هنری اصغر فرهادی، به ۲۵ سال پیش و به صحنه تئاتر باز می‌گردد. او در سال ۷۳ نمایش «ماشین‌نشین‌ها» را به همراه پریسا بخت آور (همسرش) در جشنواره تئاتر دانشجویی روی صحنه برد. تاجبخش فنائیان، استاد تئاتر دانشکده هنرهای زیبا درباره شروع فعالیت هنری اصغر فرهادی می‌گوید: «سال ۱۳۷۳، اصغر فرهادی زمانی که دانشجوی ما در هنرهای زیبا بود، اولین کار نمایشی خود را با عنوان «ماشین‌نشین‌ها» در تالار مولوی و در قالب جشنواره دانشجویی روی صحنه برد. آنجا بود که ما یک کارگردان خلاق را شناسایی کردیم؛ کارگردانی که می‌توانست فضای تازه‌ای به وجود آورد و حرف صادقانه‌ای بزند.»/ایسنا

پاسخ تند پرویز پرستویی به فروغی، مدیر شبکه سه
پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به اظهارات علی فروغی مدیر شبکه سه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
علی فروغی
متولد ۱۳۶۷
مدیر شبکه ۳ سیما
پسر باجناق…
اولا،بنده اعلام کردم تلویزیون حق نداره حتی مرگ من و زیرنویس بره
دوما،من نگفتم تلویزیون تماشا نخواهم کرد
سوما،مگه صداو سیما ملک شخصی یا ارث پدری شماست؟
راحتت کنم،بنده همه شبکه های ایرانی و غیر ایرانی رو نگاه میکنم،تمام اخبارهای داخلی و خارجی رو دنبال میکنم،چون کار من ایجاب میکنه ،خوب ببینم،خوب بشنوم،وخوب بخونم.
تازمانیکه صداو سیمای ملی ،مدیرانی چون شما((البته شخص شما کوچکتر از آنی هستید ،که من بخاطرش تصمیم بگیرم ))
داشته باشد،تلویزیون همین خواهد بود که هست.((البته منهای بعضی از عزیزانی که صادقانه کار میکنند))
آخه شما باچه تجربه و تخصصی مدیر شبکه تلویزیونی شدید؟
فقط چون ،من آنم که رستم بود پهلوان؟