جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » فدراسیون جهانی جودو، «جودوی ایران» را تعلیق کرد /

فدراسیون جهانی جودو، «جودوی ایران» را تعلیق کرد /

فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد بعد از اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ توکیو رخ داد که طی آن سعید ملایی (بنا به ادعای فدراسیون جهانی) از طرف مقامات ایرانی مجبور به کناره‌گیری از رقابت خود شد، این فدراسیون اقدام به تعلیق جودوی ایران از حضور در کلیه رقابت‌های بین‌المللی کرد.

به گزارش «تابناک» در بیانیه فدراسیون جهانی جودو آمده است: این رفتار‌ها در تضاد کامل با مفاد نامه‌ای است که به تاریخ ۸ می ۲۰۱۹ به فدراسیون جهانی جودو ارسال شد که امضای سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودوی ایران در پای آن قرار داشت. در آن نامه این‌طور ذکر شده بود که ما تمایل داریم که این را تایید کنیم که کمیته المپیک ایران کاملا به منشور المپیک و اصول آن پایبند است و فدراسیون ایران کاملا آن را رعایت می‌کند.

فدراسیون جهانی جودو ، فدراسیون جودوی ایران را تعلیق کرد
در ادامه این بیانیه فدراسیون جهانی جودو مدعی شد: ایران علاوه بر این، نقض آشکار و جدی اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را انجام داده و اهداف و اساس فعالیت فدراسیون جهانی را رعایت نکرده است. بدون هیچ پیش داوری و یا اتهام احتمالی، این رفتار‌ها موارد زیر را نقض کرده است:

– اساسنامه فدراسیون جهانی جودو
– احترام به اصول جهانی و هرگونه بی‌طرفی سیاسی
– ماده ۱.۲.۴: قائل نشدن هرگونه تبعیض به هر دلیلی در رابطه با نژاد، رنگ پوست، جنسیت، تمایل‌های جنسی، زبان، مذهب، گرایشات سیاسی یا عقیدتی، ثروت و …
– قوانین سازمانی و ورزشی فدراسیون جهانی جودو
– ماده۱.۲.۲ – تبانی و باخت عمدی (نتیجه غیرواقعی)
– اصول اخلاقی فدراسیون جهانی جودو
– منشور المپیک

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی جودو در نظر گرفت که چنین رفتاری غیرقابل تحمل است و در نتیجه با استناد به ماده ۲۸ اساسنامه فدراسیون جهانی جودو پروسه قضایی علیه فدراسیون ایران و ارائه این پرونده به کمیته انصباطی فدراسیون جهانی جودو در اسرع وقت صورت می‌گیرد.

مهلت ۲۱ روزه ایران برای اعتراض به تعلیق جودو و اجرای فوری حکم!

بر اساس موارد فوق‌الذکر، کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو اعلام کرده است:

– فدراسیون جودو ایران می‌تواند نسبت به حکم صادر شده به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) اعتراض کند. مهلت قانونی برای اعتراض ۲۱ روز از زمان دریافت حکم است.

– تعلیق حفاظتی در نظر گرفته شده برای فدراسیون جودوی ایران از تمامی رقابت‌ها و فعالیت‌های اجرایی و اجتماعی، از ۱۸ سپتامبر تا زمان اعلام حکم نهایی در خصوص این پرونده از سوی کمیسیون انضباطی اجرایی است.

– این تعلیق حفاظتی با وجود نهایی نبودن حکم، بلافاصله لازم‌الاجرا است.

– این حکم به افراد ذیل ابلاغ می‌شود:

آقای ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، آقای ژان لوک روگ، دبیر کل فدراسیون جهانی جودو، آقای عبید الانزی، رئیس اتحادیه جودوی آسیا، محمد مریدا، مدیر آموزش و مربیگری فدراسیون جهانی جودو و آقای ولادیمیر بارتا، رئیس دپارتمان ورزشی فدراسیون جهانی جودو و فدراسیون جودوی ایران.