پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مقامات آمریکایی: حملات به عربستان از سمت یمن نبود؛ ایران مسئول است!

مقامات آمریکایی: حملات به عربستان از سمت یمن نبود؛ ایران مسئول است!

یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه ۲۴ شهریور گفت قلمرو و دقت حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان در روز شنبه نشان می‌دهد که این حملات از سمت حوثی‌ها و یمن نبوده بلکه از جانب غرب و شمال غربی عربستان بوده است.این مقام که نامش فاش نشده به خبرگزاری رویترز گفته است: «تردیدی نیست که ایران مسئول این حمله است. مهم نیست این کار چطور انجام شده، مسئله این است که راه فرار از آن نیست. پای هیچ کس دیگری در میان نیست. شواهد هیچ جهت دیگری را نشان نمی‌دهد جز ایران، که مسئول این حملات است».

تاسیسات نفتی مورد حمله در روز شنبه در نزدیکی خاک بحرین و شمال آب‌های خلیج فارس است.

به گزارش رادیوفردا شنبه شب هم مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت ولی تهران این اتهام را تکذیب کرد و حتی عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، گفت: «اظهارات پومپئو زمینه‌سازی برای اقداماتی در آینده است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی نوشته که تجهیزات دیگری کشف شده‌اند که نتوانستند به اهداف مورد نظر خود برای حمله برسند و سازمان‌های اطلاعاتی عربستان و آمریکا آنها را ارزیابی کرده‌اند.

این مقام‌ها که نخواستند نام‌شان فاش شود، افزوده‌اند: این نوع حملات سنخیتی با مواردی که پیشتر از جانب یمن صورت گرفته بود ندارند. ضمن اینکه حملات از سمت ایران صورت گرفته است و نه یمن.