پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترامپ منکر اظهارات خود درباره مذاکره با ایران شد /

ترامپ منکر اظهارات خود درباره مذاکره با ایران شد /

رئیس جمهوری آمریکا در یادداشت توئیتری که نشان از سردرگمی در مواجهه با مسایل بین المللی است، گفته‌های پیشین و تکراری خود را برای آمادگی مذاکره بدون پیش شرط با ایران، منکر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه پس از آنکه مجوز برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد؛ نوشت: خبرهای جعلی می گویند که من خواهان ملاقات با ایران آن هم بدون پیش شرط هستم.
وی ادامه داد: این یک اظهارات نادرست است(طبق معمول)

ترامپ هشتم مردادماه سال گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به سوالی دربار ایران اظهار کرد: اگر ایرانی ها بخواهند او هم حاضر با ملاقات با آنهاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایطش برای دیدار با مقام های ایرانی چند بار تاکید کرد که هیچ شرطی برای چنین دیداری ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: “هیچ شرطی وجود ندارد. آنها اگر بخواهند ملاقات کنند، ما هم ملاقات می کنیم . این هم برای کشور خوب است، هم برای آنها، هم برای ما و هم برای جهان.”

ترامپ که این روزها خود را بیش از پیش در معرض استیضاح و شکست های پی در پی داخلی و خارجی یافته است، نه تنها جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را قربانی کرد تا شاید نجات یابد، اکنون حمله به رسانه ها را شدت بخشیده است تا جایی که اظهارات صریح خود را هم منکر شده است.

این در شرایطی است که نه تنها تمام رسانه های جهان این اظهارات ترامپ در نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا را منعکس کردند، بلکه پس از آن نیز بارها این مساله از سوی وی و همچنین وزیر خارجه مورد اعتمادش تکرار شده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ ساعاتی پس از برکناری بولتون به همراه استیون منوچین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دیدار ترامپ و روحانی بدون پیش شرط وجود دارد، گفت: رئیس جمهوری ترامپ برای ملاقات بدون پیش شرط آماده است.