جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پوتین و نتانیاهو در سوچی دیدار کردند !جزئیاتی دیدار پوتین و نتانیاهو از زبان لاوروف !

پوتین و نتانیاهو در سوچی دیدار کردند !جزئیاتی دیدار پوتین و نتانیاهو از زبان لاوروف !

 

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که در دیدار رئیس جمهور این کشور با نخست وزیر  نتانیاهو بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه تاکید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار روز پنجشنبه با «بنیامین نتانیاهو» بر ادامه ارتباطات و افزایش مذاکرات میان نظامیان دو طرف درباره موضوع سوریه توافق شد.

وی که در پایان دیدار پوتین و نتانیاهو صحبت می‌کرد، گفت: درباره موضوعات بین‌المللی بر اهمیت رئیس جمهور درباره اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا با تمرکز بر راه حل سوریه تاکید شد.لاوروف اضافه کرد که نخست وزیر در این دیدار به تفصیل درباره خطراتی که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند صحبت کرد.به صورت ویژه بر احترام واقعی به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردیم و اسرائیلی‌ها نیز کاملا با این موضوع موافق هستند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که پوتین در این دیدار اشاره کرد که تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه دولت قانونی سوریه غیر سازنده است.

مذاکرات نتانیاهو و پوتین در سوچی ۳ ساعت به طول انجامید. در این مذاکرات «سرگئی شویگو» وزیر دفاع، سرگئی لاوروف، «ماکسیم آکیموف» معاون نخست وزیر،«یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور و «الکساندر لاورنتیف» نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز حضور داشتند.

نتانیاهو نیز در این دیدار گفت که در مذاکرات با مقامات روسیه در سوچی درباره محافظت از عملیات ارتش اسرائیل علیه تلاش‌های ایران در ایجاد پایگاه نظامی در سوریه صحبت کرده است.

پوتین و نتانیاهو در سوچی دیدار کردند «بنیامین نتانیاهو»  که به روسیه سفر کرده روز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس پوتین در این دیدار بر اهمیت همکاری امنیتی میان روسیه و اسرائیل تاکید کرد و دعوت نخست وزیر  برای سفر  در ابتدای سال آینده میلادی را پذیرفت.

نتانیاهو نیز در این دیدار گفت که در مذاکرات با مقامات روسیه در سوچی درباره محافظت از عملیات ارتش اسرائیل علیه تلاش‌های ایران در ایجاد پایگاه نظامی در سوریه صحبت کرده است.

وی اضافه کرد که در برابر تهدیدات ایران که به دنبال استفاده از اراضی سوریه علیه اسرائیل است سستی نخواهیم کرد و به هرگونه تهدید ایران از خاک سوریه پاسخ خواهیم داد.

نخست وزیر  افزود که همکاری امنیتی با روسیه برای اسرائیل بسیار مهم است.

نتانیاهو امروز پیش از دیدار با پوتین با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر  گفت که در این دیدار درباره آزادی عمل ارتش این رژیم برای مقابله با تلاش‌های ایران در استقرار نظامی در سوریه گفتگو کرده است.

نتانیاهو همچنین قبل از دیدار با پوتین در گفتگو با شبکه محلی «RBC» اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده بود.