پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » «انفجار در انبار مهمات حشدالشعبی» در استان انبار عراق/

«انفجار در انبار مهمات حشدالشعبی» در استان انبار عراق/

گزارش رسانه‌ها حاکی است که یک انفجار مهیب در شهر هیت در غرب استان «الانبار» عراق روی داده است.

رادیو فردا/ منابع نظامی عراقی به شبکه العربیه گفته‌اند، بر اثر وقوع انفجار در یک انبار اسلحه حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق شماری مجروح شده‌اند.

این منابع اضافه کرده‌اند، آمبولانس ها برای انتقال مجروحان به محل انفجار شتافتند. در همین زمینه، یک افسر ارتش عراق نیز از پرواز یک پهپاد قبل از وقوع انفجار در انبار مهمات نیروهای حشدالشعبی خبر داده است.

خبرگزاری فارس هم به نقل از یک شبکه عراقی می‌گوید٬ یک پهپاد انبار مهمات نیروهای حشد شعبی را بمباران کرده است.

هنوز منابع رسمی عراق نسبت به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

در حالی این خبر منتشر شده است که گفته می‌شود اسرائیل یکشنبه به پایگاه‌های نیروهای مورد حمایت ایران در مرز سوریه و عراق حمله کرده است. رسانه‌های اسرائیل می گویند، در این حملات ۱۸ نفر کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، پایگاه‌های سه گروه مسلح عراقی «حزب‌الله»، «الابدال» و «حیدرون» در منطقه «البوکمال» واقع در شرق سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

رویترز به نقل رسانه های حزب الله می‌گوید، حملات اسرائیل به منطقه البوکمال تلفات جانی نداشته است.

ولی دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، اعلام کرده است در حمله اسرائیل به البوکمال شماری از نیروهای مورد حمایت ایران کشته شده اند.

طی ماه‌های اخیر مواضع نیروهای حشدالشعبی مورد حمایت ایران در عراق مورد حمله قرار گرفته است. این حملات به طور عمده به اسرائیل نسبت داده می‌شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز ۲۸ مرداد در اولین واکنش به حملات منتسب به اسرائیل علیه انبارهای تسلیحات و پادگان‌های نیروهای حشدالشعبی در عراق، اظهار داشت: «گفته‌ام که ایران در هیچ جا مصونیت ندارد و من در این گفته جدی هستم».

حمله هوایی علیه انبار راکت حشد الشعبی در آمرلی، واقع در استان صلاح‌الدین، که ۲۸ تیر روی داد نخستین حمله از این نوع بود. به گزارش آسوشیتدپرس، کمیته تحقیق ارتش عراق بعدا اعلام کرد که در این انفجار «دو فرمانده ایرانی کشته شدند».

پس از حمله آمرلی، به ترتیب انبار تسلیحاتی حشد الشعبی در پادگان «ابو منتظر محمداوی» (کمپ پیشین اشرف) در روز ۸ مرداد، انبار راکت‌های پادگان «الصقر» در جنوب بغداد در شامگاه ۲۱ مرداد، و سرانجام پادگان نیروی هوایی «البلد» در استان صلاح‌الدین در ۶۵ کیلومتری شمال بغداد، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ مرداد منفجر شدند.

با استفاده از العربیه، فارس و رادیو فردا؛ خ/ت