پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ورزش ایران در خطر محرومیت کامل از المپیک ۲۰۲۰ !

ورزش ایران در خطر محرومیت کامل از المپیک ۲۰۲۰ !

آیا نقش آفرینی ویزر در پناهندگی سعید ملایی، سناریوی طراحی شده است؟ جنگ ورزش ایران با مقامات جهانی جودو علنی شد/ تغییر نام اکانت فدراسیون جهانی جودو به خاطر ملایی! / نامه هشدارآمیز ایران به توماس باخ /

با توجه به درگیری علنی بین مسئولان ورزش ایران با فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی، به نظر می‌رسد تعلیق فدراسیون جودوی ایران و حذف ایران از جدول این رشته ورزشی در رقابت‌های آتی المپیک ۲۰۲۰ یکی از برنامه‌های بعدی مقامات جهانی جودو باشد؛ اما در همین حال نگرانی‌ها از خطر بزرگتری برای ورزش ایران مطرح شده و آن محرومیت کل کاروان ایران از المپیک توکیو یا تعطیلی لیگ‌های داخلی است!

 			 				 					جنگ ورزش ایران با مقامات جهانی جودو علنی شد/ تغییر نام اکانت فدراسیون جهانی جودو به خاطر ملایی! / نامه هشدارآمیز ایران به توماس باخ / ورزش ایران در خطر محرومیت کامل از المپیک ۲۰۲۰

حضور تیم یک نفره جودوی ایران در رقابت های جهانی 2019 و اقدامی که تنها نماینده ایران در این رقابت ها انجام داد، می رود تا به یک بحران بزرگ و فراگیر برای کل ورزش و جامعه ایران تبدیل شود.

به گزارش تابناک ورزشی، هشدارهایی که از سال گذشته توسط رسول خادم مطرح شده بود و سرانجام به کناره گیری او از ریاست فدراسیون کشتی ایران و استعفایش از عضویت در هیات رییسه فیلا انجامید، سرانجام در رشته دیگری گریبان ورزش ایران را گرفت و حالا یک تقابل علنی و تمام عیار بین طرفین شکل گرفته است.

امروز فدراسیون جهانی جودو در تازه ترین اقدام ، اسم اکانت خود در توییتر رو به ‎ISupportMollaei تغییر داد تا بر این آتش بدمد و ماجرا به سمت و سویی کشیده شود که شاید خیلی ها در بیرون مرزها انتظارش را می کشند. سابقه نشان داده است که کشورهایی که درگیر چنین پروسه هایی شده اند، حداقل یک دوره بازی های تابستانی را از دست می دهند مگر با مدیریت فعال و دیپلماسی به موقع از فاجعه جلوگیری کنند.

سعید ملایی جودوکار ایرانی که حضورش در مسابقات جام جهانی ژاپن حواشی زیادی به همراه داشت، با اعترافات خود بعد از مسابقات، کار دست ورزش ایران داده است و بهانه مناسبی برای برخورد برخی گروه ها فراهم کرده که به نظر می رسد یک سیاست تعاملی و رفع تنش را می طلبد. او پس از این مسابقات به ایران برنگشت و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در المپیک ۲۰۲۰ زیر پرچم IOC شرکت خواهد کرد. ظاهرا اکانت رسمی فدراسیون جهانی جودو به همین دلیل نام صفحه خود را به ‎ISupportMollaei تغییر داد.

با توجه به درگیری علنی بین مسوولان ورزش ایران با فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی، به نظر می‌رسد تعلیق فدراسیون جودو ایران و حذف ایران از جدول این رشته ورزشی در رقابت‌های آتی المپیک 2020 یکی از برنامه های بعدی مقامات جهانی جودو باشد اما در همین حال نگرانی ها از خطر بزرگتری برای ورزش ایران افزایش یافته است. خطری که بیخ گوش ایران قرار گرفته است و ورزشکاران پرامید ایران را تهدید می کند، تعلیق کامل ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک است. دراین مورد برخی ها کار را حتی فراتر از محرومیت در میادین بین المللی و حتی حضور در بازی های مختلف آسیایی می دانند و معتقدند در صورتی که ورزش ایران از سوی IOC تعلیق شود، ایران حتی قادر به برگزاری لیگ‌های داخلی خود در تمامی رشته‌های ورزشی نخواهد بود.

Image result for ‫توییتر فدراسیون جهانی جودو‬‎

نامه اعتراض شدید صالحی امیری برای رییس ورزش دنیا

در پی اتفاقات به وجود آمده برای سعید ملایی جودوکار ایران در رقابت‌های جهانی و برخی اقدامات رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو، رئیس کمیته ملی المپیک ایران نامه اعتراضی شدیداللحنی در این زمینه برای توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک ارسال کرد و از دخالت های ویزر انتقاد کرد.

صالحی امیری دربخشی از این نامه با اشاره به سناریوی از پیش برنامه ریزی شده ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) اعلام داشته که وی در حاشیه مسابقات جهانی ژاپن شرایط دلهره آور و پر استرسی را برای سعید ملایی ملی‌پوش کشورمان به تصویر کشیده و به وی القا نموده که در صورت بازگشت به وطن، با مشکل روبرو خواهد شد.

ویزر با قول حمایت از این ورزشکار برای پیوستن به تیم پناهندگان IOC، سعی در ترغیب ورزشکار به درخواست پناهندگی در آلمان کرده است و شکی نیست که ملایی به خاطر همین فضای التهاب آور به وجود آمده در مسابقات جهانی نتیجه نگرفته است. مطلع باشید که به ملایی پیغام واطمینان داده‌ام هیچ تهدیدی متوجه شخص وی و خانواده اش نبوده و نیست و ضمانت می‌نمایم که همچون یک قهرمان در ایران با آغوشی باز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.