جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » محموله نفتكش «سرگردان» ایرانی به شرکتی لبنانی فروخته شد/

محموله نفتكش «سرگردان» ایرانی به شرکتی لبنانی فروخته شد/

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی/ تلویزیون ایران اینترنشنال روز شنبه 31 اوت خبر داد، مالک نفتکش آدریان دریا محموله این کشتی را به یک شرکت لبنانی فروخته است. بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی این محموله به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار در اختیار شرکت لبنانی قرار داده است.

این منبع به تلویزیون ایران اینترنشنال گفت است که «سامر فایز» تاجر سوری ساکن لبنان که از نزدیکان رژیم بشار اسد است،پشت این نقل و انتقال است.

علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان روز گذشته ضمن رد کردن خبر پهلو گرفتن نفتکش «آدریان دریا» در سواحل این کشور، گفت:« ما در جریان حرکت نفتکش آدریان دریا به اینجا قرار نگرفته‌ایم».

در همین حال مایک پمپیو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه 31 اوت گفت، واشنگتن اطلاعات قابل اطمینانی دارد که نفتکش آدریان دریا به سوی بندر طرطوس سوریه می‌رود.

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری خود نوشت: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه رژیم ایران به بریتانیا تضمین داد که نفتکش آدریان دریا به سوی سوریه نمی‌رود».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه پیام خود ابراز امیدواری کرد که شرایط تغییر کند و گفت: «اعتماد به ظریف اشتباه بزرگی بود».

از سوی دیگر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بامداد شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش «آدریان دریا» در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و به عنوان اموال مسدود شده به شمار می‌آید.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین کاپیتان این نفتکش را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نفتکش ایرانی به سوی سوریه حرکت کرده است.

«وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام آمریکایی گفت، وزارت امور خارجه این کشور در تلاش است که برنامه تحویل نفت نفتکش ایرانی به رژیم سوریه را مختل کند.

وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته گفت نفتکش ایرانی به سمت بندری در لبنان حرکت کرد اما دوباره اظهارات خود را اصلاح کرد و گفت: «نفتکش ایرانی به سمت آب‌های سرزمینی لبنان نرفته است بلکه به سوی آب‌های بین المللی منطقه در حرکت است».