جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » صدور حکم حبس برای سه عنصر نفوذی؟!!!

صدور حکم حبس برای سه عنصر نفوذی؟!!!

 

سخنگوی قوه قضاییه به پرونده یکی از عناصر وابسته به انگلیس اشاره کرد و گفت: حکم ارس امیری به واسطه ارتباط با انگلیس و نفوذ فرهنگی از طریق جامعه هنری و اقدامات براندازانه شناسایی شد و به ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شده است.

وی از محکومیت یک جاسوس دیگر خبر داد و گفت: علی جوهری به علت ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل به ده سال حبس و برای تحصیل مال نامشروع به استرداد اموال و دو سال حبس محکوم شده، این فرد مقدماتی برای اخذ تابعیت از رژیم غاصب هم داشته و ماموریت در حوزه عمرانی و قرارگاه خاتم الانبیا داشته است.

اسماعیلی به پرونده یک جاسوس دیگر اشاره کرد و افزود: انوشه آشوری فرد دو تابعیتی است که تابعیت انگلیس را هم دارد با سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و امکانات فراوانی را از آنها گرفته بود و اطلاعات زیادی از کشور را به این سرویس منتقل کرده بود. این فرد بابت جاسوسی به ۱۰ سال حبس و دو سال حبس برای تحصیل اموال نامشروع از موساد و استرداد اموال به نفع دولت جمهوری اسلامی محکوم شده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که یکی از مدیران بانک مرکزی در دادگاه فرصت دفاع کوتاهی داشته و آیا این موضوع صحت دارد و طبق قانون بوده است؟ گفت: در دادگاه های اخیر فرصت کافی به متهم و وکلای آنها داده می شود و ضمن اینکه به دلیل کثرت پرونده ها تقاضا می کنیم وکلا علاوه بر آنچه در دادگاه می گویند، لایحه هم تقدیم کنند. بعد از برگزاری جلسات دادگاه شاهد هستیم برخی ها مطالب خلاف واقع بیان می کنند و باید همه به اخلاق پایبند باشیم.