X

کاخ سفید: ترامپ از سفر ظریف به محل نشست گروه هفت خبر نداشت/ ظریف بلافاصله پس از مراجعت از بیاریتز به تهران، عازم چین شد

وزیر امور خارجه ایران ساعاتی پس از بازگشت از فرانسه، صبح امروز در صدر هیاتی عازم پکن پایتخت چین شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «محمد جواد ظریف» هفته گذشته به فنلاند، سوئد، نروژ و فرانسه سفر کرد و روز یکشنبه برای دیدار دوباره با مقام‌های فرانسوی به آن کشور رفت.

پیشتر اعلام شده بود که ظریف از یکشنبه سوم شهریور در صدر هیاتی به چین، ژاپن و مالزی در شرق آسیا سفر می کند اما با توجه به سفر دوباره ظریف به فرانسه، وی بامداد دوشنبه راهی پکن شد.

ظریف عصر دیروز یکشنبه به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران گروه هفت رفت و در آنجا با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه آن کشور و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات و مذاکره کرد.

به گزارش رادیو فردا یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشاپیش در جریان سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به محل نشست گروه هفت و دیدار با هیات فرانسوی قرار نگرفته بود.

خبرگزاری رویترز که اظهارات این مقام آمریکایی را مخابره کرده، نام وی را فاش نکرده است.

محمد جواد ظریف عصر یکشنبه از تهران به بیاریتز، محل اجلاس سران هفت کشور صنعتی، سفر و بلافاصله با ژان لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر از آن رو غیرمنتظره بود که پیشتر درباره آن اطلاع‌رسانی نشده بود، ضمن اینکه آقای ظریف روز جمعه در پاریس بود و با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و درباره طرح‌های دو کشور برای کاهش تنش بین تهران و واشینگتن مذاکره کرده بود.