پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ائتلاف عربی دو پهپاد حوثی -که به سوی خمیس‌مشیط هدایت شده بود- را سرنگون کرد/

ائتلاف عربی دو پهپاد حوثی -که به سوی خمیس‌مشیط هدایت شده بود- را سرنگون کرد/

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اظهار داشت، نیروهای ائتلاف صبح روز پنجشنبه توانستند دو پهپاد شبه نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران را بر فراز شهر خمیس‌مشیط در خاک سعودی رهگیری و سرنگون کنند.

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی/ ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن بامداد پنجشنبه 22 اوت دو پهپاد را که توسط شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از استان عمران یمن به سوی شهر سعودی خمیس مشیط هدایت شده بود را رهگیری و سرنگون کرد.

سرهنگ المالکی توضیح داد، «تمامی تلاش‌های شبه‌نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران در به پرواز در آوردن پهپادها ناکام خواهند ماند».

المالکی تاکید کرد، ائتلاف عربی «تمامی تدابیر عملیاتی و بهترین اقدامات قواعد درگیری را به منظور محافظت از غیرنظامیان و تعامل با چنین پهپادهایی به کار می‌گیرد».

المالکی همچنین بیان کرد که « تلاش‌های مکرر تروریستی حوثی‌ها نشانه دهنده حالت ناامیدی این گروه تروریستی و دلیلی آشکار بر جنایت‌های آنها که نمایندگی ایران در منطقه و حامیان آنها است».

او گفت که تلاشهای مکرر تروریستی حوثی‌ها «تاکید کننده حجم تلفات در میان عناصر تروریستی است که آنها را هر روز وارد درگیری‌های بازندهای میکند که خشم اجتماعی و مردمی علیه این گروه را به دنبال داشته است».

سخنگوی ائتلاف عربی همچنین تاکید کرد که رهبری مشترک ائتلاف عربی مطابق با قانون بین‌المللی انسانی و قواعد عرفی آن با قاطعیت تمام اقدام به اجرای تدابیر بازدارندهای علیه این شبه‌نظامیان تروریست و نابودی و از کار انداختن توانایی‌های آنها کرد.