جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گاندو و برنامه ریزی دولت برای نظارت بر محصولات تولیدی صدا و سیما؟!!

گاندو و برنامه ریزی دولت برای نظارت بر محصولات تولیدی صدا و سیما؟!!

احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس، در مراسم تقدیر عوامل سریال «گاندو»، تیر ۱۳۹۸

یک نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما به خبرگزاری فارس گفت که «مطلع شده است دولت به دلیل پخش سریال گاندو کل بودجه سه‌ماهه دوم صداوسیما را صفر کرده است».

رادیوفردا-احسان قاضی‌زاده هاشمی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان این‌ که بحث تحریم مالی صداوسیما «بیشتر جنبه تهدید و ارعاب دارد»، تأکید کرد که وی و همکارانش در مجلس و شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تلاش می‌کنند تا «شایعات مطرح‌شده درباره جلوگیری از بازپخش این سریال و محدودیت‌های مالی صداوسیما» اتفاق نیفتد.

از سوی دیگر، محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ضمن تکذیب شایعه ایجاد محدودیت مالی برای صداوسیما تأکید کرد که این بودجه «کاهش نیافته و طبق آن چیزی که مصوب شده انجام می‌شود».

با این حال وی موضوع «نظارت بر شیوه بودجه صداوسیما» را رد نکرد و گفت موضوع بحث در هیئت دولت بر سر این بوده است که «اگر بودجه صداوسیما می‌خواهد صرف برنامه‌ای علیه دولت یا شکاف در داخل کشور یا دوقطبی شدن بشود»، باید بر آن نظارت شود.

در سریال «گاندو» که پخش آن از تلویزیون ایران هفدهم تیرماه به پایان رسید، ماجرای بازداشت جیسون رضائیان، خبرنگار واشینگتن‌پست، به‌ روایت سازمان اطلاعات سپاه به‌ تصویر کشیده شد.

محمود واعظی هفته پیش نیز با انتقاد از سریال گاندو گفته بود که در این سریال تلاش شده «عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی کنند».

احسان قاضی‌زاده هاشمی در مراسمی هم که روز ۲۵ تیر برای تقدیر از عوامل سریال «گاندو» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد در سخنرانی خود به معاونت سیما و رئیس سازمان صدا و سیما توصیه کرده بود «در شبکه‌های دیگر هم از این سبک سریال‌ها ساخته شود و سهم اعتبارات حوزه ملی را در کارهای دیگر نیز خرج کنند».