جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیا قضیهء اعدام “سردار عیسی شریفی” قائم مقام پاسدار قالیباف واقعیت دارد یا صرفاً یک شایعه است؟!

آیا قضیهء اعدام “سردار عیسی شریفی” قائم مقام پاسدار قالیباف واقعیت دارد یا صرفاً یک شایعه است؟!

 

سردار عیسی شریفی قائم مقام قالیباف که پس از فرار به ارمنستان به تله “ساس” گرفتار و به ایران بازگردانده شده بود،  به جرم جاسوسی در بازداشت و بازجوئی سازمان اطلاعات سپاه قرار داشت/

عیسی شریفی پیش از آن که قائم مقام قالیباف شود، فرمانده قرارگاه بازسازی نيروی هوايی سپاه ، معاون لشگر ۱۴ امام حسین، معاونت پشتیبانی و لجستیک کل سپاه پاسداران و معاونت لجستیک نیروی انتظامی بود.

شريفی اخبار محرمانه مربوط به نيروی هوايی و موشكی سپاه را دراختیار رابطین خود برای انتقال به کشورهای خارجی (اسرائیل) قرار میداد. رابطین سردار شریف نیز  در تهران، بوشهر و جاسك دستگير شده اند شریفی پس از برکناری قالیباف از شهرداری تهران، مخفیانه از کشور گریخت و به ارمنستان رفت، اما درارمنستان توسط  عناصر وابسته به “سازمان اطلاعات سپاه” شناسایی شد و به تله آنها افتاد  و به ایران بازگردانده شد. سردار عیسی شریفی قائم مقام قالیباف  در اواخر خردادماه امسال توسط اطلاعات سپاه به جرم «جاسوسی برای کشور متخاصم» تحت بازجویی قرار گرفت و به تازگی شایعه اعدام شدن او قوت گرفته است!

اکنون روزنامه کیهان نیز به انتشار مقالاتی برعلیه محمدباقر قالیباف دست زده و این در شرایطی است که هرچه زمان میگذرد که دسته بندی ها در داخل جبهه موسوم به  اصولگرایان بیشتر و نمایان تر میشود و تشکل موسوم به “جمنا”  به رهبری سردار ذوالقدر (نماینده سپاه در قوه قضائیه) در برابر تشکل موسوم به “جبهه پایداری” به پدر خواندگی آیت الله مصباح یزدی برعلیه هم لجن پراکنی میکنند،!

خبرهایی از اعدام مخفیانه یک سردار سپاه که قائم مقام قالیباف بود

 دبی-العربیه.نت فارسی

برخی منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی ایرانی، از اعدام مخفیانه عیسی شریفی از سرداران سرشناس سپاه پاسداران و قائم مقام محمد باقر قالیباف در دوره شهرداری تهران در روز 21 ژوئن جاری خبر می‌دهند.

در خبرهای منتشر شده، دلیل اعدام شریفی که به «جبعه سیاه شهرداری» مشهور بود، متفاوت اعلام شده است؛ برخی دلیل اعدام او را «اختلاس کلان» و برخی دیگر «جاسوسی برای کشور متخاصم» عنوان کرده‌اند.عیسی شریفی که از فرماندهان دوران جنگ در نیروی هوایی سپاه بود، در دوره‌ای فرماندهی قرارگاه بازسازی نیروی هوایی سپاه پاسداران را هم بر عهده داشت.وی مناصبی همچون معاونت لشگر 14 امام حسین، معاون پشتیبانی و لجستیک کل سپاه پاسداران و معاونت لجستیک نیروی انتظامی را هم بر عهده داشت.

خروج از ایران و سپس دستگیری

آن‌گونه که «کانال خبری چالش» در شبکه اجتماعی تلگرام به نقل از برخی از اعضای شورای شهر تهران که خواستند نامشان فاش نشود نوشته است: «پس از افشای اختلاس کلان شریفی در شهرداری تهران»، به بهانه بیماری دخترش، از ایران خارج شد و به سوئد رفت.این گزارش می‌افزاید که شریفی قصد اقامت دائم در سوئد داشت اما «سازمان اطلاعات سپاه با همکاری نیروی انتظامی، با ترفند خاصی، شریفی را به کشور ارمنستان کشانده و او را آن‌جا دستگیر و به تهران منتقل کردند».این گزارش می‌افزاید که شریفی نوامبر 2017 با وساطت محمد باقری رئیس کنونی ستاد کل نیروهای مسلح و نفوذ مسعود خامنه‌ای فرزند رهبر ایران، به قید وثیقه کلان آزاد شد.در آن هنگام مطبوعات و رسانه‌های داخلی ایران، اتهام شریفی را «اختلاس» عنوان کردند.

اتهام جاسوسی

این گزارش مدعی است که شریفی به جاسوسی هم متهم شد. سپتامبر 2018 غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت دستگاه قضایی ایران، در کنفرانسی خبری درباره اتهام شریفی به خبرنگاران گفت: «از جزئیات خبر ندارم، اگر هم داشتم از بیان آن معذور بودم».در سال جاری هم غلامحسین اسماعیلی سخنگوی کنونی دستگاه قضایی ایران، در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درباره اتهام شریفی گفت: «متاسفانه حضور ذهن ندارم».برخی گزارش‌های منشر شده مدعی است که فوریه 2018، سازمان اطلاعات سپاه «متوجه ارتباطات مشکوک عیسی شریفی شد». این گزارش‌ها می‌افزاید که سازمان اطلاعات سپاه «با رصد پیشرفته به اطلاعاتی دست یافت که می‌گوید شریفی توانمندی‌های نیروی هوایی و موشکی سپاه را با رابطین خود رد و بدل کرده است».بنا بر این گزارش‌ها، سازمان اطلاعات سپاه شریفی را متهم کرد که در دوره حضورش در خارج از کشوری، «توسط یکی از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به عنوان جاسوس استخدام شده بود».این گزارش‌ها می‌افزاید که پس از آن «شریفی بلافاصله دستگیر و به یکی از مراکز مخفی سپاه برده شد. در این مدت سه تن از رابطین شریفی در تهران، بوشهر و جاسک دستگیر شدند».بنا بر این گزارش‌ها، مارس 2019 در حالی‌که حکم اعدام شریفی قطعی شده بود، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران که در جریان جزئیات پرونده شریفی قرار داشت، در مصاحبه‌ای گفت: «بنده به عنوان نماینده مردم از گفتن برخی موارد منع شده‌ام، نباید بپرسیم عیسی شریفی امروز کجا است».