جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » برخی منابع فاش کردند؛ پشت پرده خروج نیروهای اماراتی از یمن/نقش پرواز پهپادهای انصارالله

برخی منابع فاش کردند؛ پشت پرده خروج نیروهای اماراتی از یمن/نقش پرواز پهپادهای انصارالله

برخی منابع به پشت پرده تصمیم اماراتی ها برای خروج نیروهای خود از یمن و نشستی که میان حاکم دبی و ولیعهد ابوظبی برگزار شده و تاثیر پرواز پهپادهای انصارالله بر فراز امارات پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اینکه رویترز به نقل از چهار منبع از خروج نیروهای اماراتی در یمن خبر داد؛ برخی منابع به روزنامه رای الیوم درباره پشت پرده این تصمیم پرداختند.

پشت پرده خروج نیروهای اماراتی از یمن/نقش پرواز پهپادهای انصارالله

این منابع فاش کردند: محمد بن راشد آل مکتوم حاکم بی در این تصمیم امارات نقش به سزایی ایفا کرده است. محمد بن راشد در نشستی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی اعلام کرده است که دبی آماده پرداخت تاوان بزرگ در نتیجه اقدام حوثی ها برای هدف قرار دادن مراکز حیاتی در دبی در واکنش به مشارکت امارات در جنگ یمن نیست.

منابع مذکور بیان کردند: آل مکتوم حیت تلویحاً به خطری که وحدت امارات را در صورت ادامه سیاست این کشور در قبال یمن تهدید می کند، پرداخته است.

این منابع افزودند: انصارالله یمن پهپادهایی را بر فراز امارات به پرواز درآورده است و این پهپادها از فرودگاه ابوظبی و دبی را تصویربرداری کرده اند و این پیامی آشکار است که به رهبران امارات رسیده است که انصارالله توان توسعه دایره اهداف خود به سمت امارات و فرودگاههای آنرا دارد.

رای الیوم در ادامه نوشت: این اقدام امارات با شواهد و مواضع مقامات اماراتی که از تشدید تنش با ایران پرهیز می کنند، همراه است. سفر عبدالله بن زاید به مسکو و اینکه وی گفته است که ایران را در ورای حملات به نفتکشها در دریای عمان و خلیج فارس نمی داند گواهی بر این است که ابوظبی دربهای مسکو را می زند تا تنش با ایران را کم کند. بر این باوریم که شواهدی بیشتری از تغییر دیدگاه ابوظبی شاهد خواهیم بود و این بازنگری ضروری و مهم برای این کشور و نیز عربستان است.