شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » محمد جواد ظریف و اطرافیان قاسم سلیمانی هم تحریم می‌شوند

محمد جواد ظریف و اطرافیان قاسم سلیمانی هم تحریم می‌شوند

وزیر خزانه‌داری آمریکا دقایقی پس از امضای فرمان افزایش تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت ترامپ، در کنفرانس خبری کوتاهی در کاخ سفید حاضر شد. او از تحریم «حلقه سلیمانی» خبر داد و گفت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز به زودی تحریم می‌شود.

«استیو منوشن» دوشنبه سوم تیرماه گفت: تحریم‌های جدید آمریکا افرادی را در برمی‌گیرد که در حلقه قاسم سلیمانی هستند. او افزود: ظریف هم این هفته به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌شود.

طبق تحریم‌های جدید، شماری دیگر از فرماندهان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از جمله علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی و امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروهای هوافضای سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و تشکیلات دفتر او در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. تمامی دارایی‌های این افراد و نهادها در خاک آمریکا مسدود می‌شود.

آقای منوشن در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا فرماندهان سپاه یا رهبر ایران در آمریکا دارایی‌هایی دارند گفت: ما پیش از اعلام تحریم‌ها، اطلاعات مرتبط را با دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی می‌کنیم. من نمی‌توانم به جزئیات اشاره کنم ولی می‌توانم به صراحت بگویم تحریم‌های وضع شده به غایت تاثیر‌گذار است.

وزیر خزانه‌‌داری آمریکا در پاسخ به پرسشی که برخی می‌گویند این تحریم‌‌ها «نمادین» است گفت: به هیچ‌وجه این طور نیست. تحریم‌‌ها خیلی موثر است و ماه ده‌ها میلیارد دلار از منابع رژیم را مسدود کرده‌ایم.