پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » یمن.. سرنگونی دو پهپاد بمب‌گذای شده حوثی توسط نیروهای ائتلاف عربی/

یمن.. سرنگونی دو پهپاد بمب‌گذای شده حوثی توسط نیروهای ائتلاف عربی/

ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن جمعه 21 ژوئن اعلام کرد که دو پهپاد بمب‌گذاری شده حوثی‌ که از استان صنعاء پایتخت یمن، به پرواز در آمده‌اند را در آسمان این کشور سرنگون کرده است.

منبع: دبی.العربیه نت فارسی/   سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن در این‌باره اعلام کرد « نیروهای هوایی ائتلاف موفق به رهگیری و سرنگون کردن دو پهپاد هدایت شونده‌ بمبگذاری شده‌ای شده‌اند که شامگاه جمعه 21 ژوئن توسط شبه نظامیان حوثی از صنعا به پرواز درآمده‌اند که یکی رأس ساعت (21:28) و دیگری رأس ساعت ( 21:56) هدف قرار گرفته و سرنگون شدند.

المالکی توضیح داد که هر دو پهپاد بلافاصله پس از به پرواز در آمدن توسط حوثی‌ها در صنعا در آسمان یمن رهگیری و سرنگون شده‌اند.

المالکی در ادامه گفت که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف بر حق مشروع خود در اتخاذ و اجرای تدابیر بازدارنده مناسب برای تعامل با این اقدامات خصمانه و تروریستی بنا بر قانون بین‌المللی انسانی و قواعد عرفی آن تاکید می‌کند.

نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن پنج‌شنبه مواضع مهم شبه‌نظامیان حوثی در شمال الحدیده را بمباران کردند.

نیروهای ائتلاف همچنین تاکید کردند این اهداف بمباران شده در شمال الحدیده، شامل قایق‌های تندرو بمب‌گذاری شده‌ای هستند که آماده انجام عملیات تروریستی بوده‌ و تهدیدی برای دریانوردی به شمار می‌روند.

سخنگوی ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن به این موضوع اشاره کرد که گروه شبه‌نظامیان حوثی از اماکن غیر نظامی در شمال الحدیده که در طرح استقرار مجدد نیروها در الحدیده ذکر شده‌اند به عنوان نقطه آغازین برای عملیات‌های خود استفاده می‌کنند.