جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » جنگ » پرزیدنت ترامپ: ده دقیقه قبل از حمله به سه مکان در ایران آن را متوقف کردم

پرزیدنت ترامپ: ده دقیقه قبل از حمله به سه مکان در ایران آن را متوقف کردم

رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید تنها ده دقیقه قبل از حمله به سه مقر در ایران، دستور توقف حمله را داده است.

پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۳۱ خرداد در چند رشته توئیت، گزارش های قبلی را تائید کرد که در دقایق آخر، حمله به ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی را لغو کرده است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که پرزیدنت دونالد ترامپ روز گذشته و در پی اقدام جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن و سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا با موشک، دستور انجام یک حمله محدود به ایران را صادر کرده بود؛ اما چند ساعت مانده به آغاز حمله، این تصمیم را لغو کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس و سی ان ان به نقل از نیویورک تایمز این گزارش را منتشر کرده اند. در این گزارش آمده است که قرار بود برخی رادارها و سکوهای پدافند موشکی ایران هدف قرار گیرد، اما این دستور لغو شد.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، تا ساعت هفت عصر روز گذشته، پنج‌شنبه، (به وقت شرق آمریکا) همچنان قرار بود که این حمله محدود به مواضع ایران انجام شودو ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های ایالات متحده برای حمله آماده شده بودند؛ اما با دستور پرزیدنت ترامپ این حمله لغو شد.

پرزیدنت ترامپ روز گذشته هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط ایران را «اشتباهی بسیار بزرگ» خوانده و گفته بود که ممکن است این کار توسط یک فرد «نادان و خودسر» انجام شده باشد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «این پهپاد غیرمسلح و بی‌سرنشین بود و به روشنی بر فراز آبهای بین المللی پرواز می‌کرد. این پهپاد بی‌سرنشین بود، وگرنه حالا وضعیت بسیار متفاوت می‌بود.»

سپاه پاسداران روز گذشته اعلام کرد یک پهپاد ایالات متحده را با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است. ارتش ایالات متحده قویا ادعای ایران مبنی بر حضور پهپاد آمریکا در حریم هوایی ایران را رد کرد، اعلام کرده بود که این پهپاد در آسمان بین‌المللی مشغول پرواز بود.