چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » جنگ » هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا توسط موشکهای رژیم ایران بر فراز تنگه هرمز

هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا توسط موشکهای رژیم ایران بر فراز تنگه هرمز

خبرگزاری آسوشیتدپرس، به‌ نقل از یک مقام آمریکا روز پنجشنبه ۳۰خرداد۹۸گزارش داد: یک موشک زمین به هوای رژیم ایران یک پهپاد آمریکا را که در فضای بین‌المللی و بر فراز تنگه هرمز پرواز می‌کرد ساقط کرد.

این خبرگزاری افزود: گزارش ساقط شدن این پهپاد در بحبوحه افزایش تنشها میان رژیم ایران و آمریکا صورت گرفت.

ساعتی پس از انتشار خبر سرنگونی یک فروند پهپاد ایالات متحده، خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن تایید این خبر گفت که پهپاد مذکور در قلمرو هوایی بین‌المللی سرنگون شده است.

رویترز خبر خود را به نقل از «منبعی آمریکایی» بدون ذکر نام او منتشر کرده است.

در حالی که هنوز هیچ مقام رسمی آمریکا به این گزارش واکنش نشان نداده، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، می‌گوید که این پهپاد پس از «عبور از مرزهای کشورمان» سرنگون شده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه، ۳۰ خردادماه، از قول فرمانده کل سپاه نوشت که پهپاد آمریکایی سرنگون‌شده «در حال تعرض به حریم ایران» هدف قرار گرفته شده است.

سلامی گفت: «مرزها خط قرمز ما است و هر دشنمی که به این مرزها تعرض کند برنخواهد گشت. ما اعلام می‌کنیم بنای جنگ با هیچ کشوری نداریم، اما برای جنگ کاملا آماده‌ایم.»

به گفته منبع رویترز، پهپاد آمریکایی بر فراز تنگه هرمز در منطقه خلیج فارس و توسط یک موشک زمین به هوای ایران هدف قرار گرفته است.

ساعتی پیشتر روابط عمومی سپاه پاسداران در روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که یک فروند پهپاد آمریکایی پس از ورود «به قلمرو هوایی ایران» در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون شده است.

با این حال یک مقام نظامی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در واکنش به این بیانیه گفت که هیچ یک از پهپادهای این کشور در قلمرو آسمانی ایران نبوده‌اند.

در بیانیه سپاه پاسداران نوع پهپاد آمریکایی پهپاد تجسسی «آر کیو ۴ گلوبال هاوک» قید شده بود.