شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » برایان هوک: مخالف توافق جامع با ایران نیستیم !

برایان هوک: مخالف توافق جامع با ایران نیستیم !

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران اعلام کرد که واشنگتن خواهان حصول توافق با تهران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از صدای آمریکا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه، در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران مدعی شد که آمریکا، کمپین فشار حداکثری خود بر علیه جمهوری اسلامی را تنها برای بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره و قطع بودجه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران اعمال کرده است.رئیس‌جمهور ترامپ و مایک پمپئو به وضوح اعلام کرده‌اند که خواهان مذاکره با ایران هستند و هیچ‌کس مخالف رسیدن به توافقی جامع نیست.کمپین فشار حداکثری ما در حال جواب دادن است؛ اما ایران دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ نمی‌دهد.
ما گفته‌ایم که هرچیزی که تحریم‌ها را نقض کند، مجازات می‌کنیم؛ در نتیجه همکاری زیاد در صفر رساندن صادرات نفت ایران مشاهده کردیم. هر نفتی از ایران به سمت هر خریداری برود، یک فعالیت غیرقانونی است. نفتی که به سوریه یا لبنان برسد، متعلق به سپاه پاسداران است. هرکسی در ارتباط با آن نفت ردیابی شود، با تعقیب قضائی روبرو خواهد شد.
قایق‌های ایران پیش از انفجار به هر دو کشتی در دریای عمان نزدیک شده و مین‌های مغناطیسی را نصب کردند. مأموران سپاه پاسداران در این عملیات حضور داشتند.

هوک: واشنگتن روند تامین مالی حزب‌الله و حماس از سوی ایران را تضعیف کرد

منبع: دبی – العربیه.نت، فارسی   برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جلسه استماع کنگره این کشور حاضر شد و گفت که واشنگتن روند تامین مالی حزب‌الله و حماس از سوی ایران را تضعیف کرده است.

او گفت که آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع کرد تا مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود و ایران را به میز مذاکرات برای دست‌یابی به توافقی جدید در زمینه هسته‌ای برگرداند.

هوک تاکید کرد که «ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا، همچنان به حمایت از شبه‌نظامیان تروریست و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک می‌پردازد.»

او ایران را به افزایش رنج ملت یمن از طریق حمایت از حوثی‌ها متهم کرد. به گفته مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، تهران حزب‌الله لبنان را به کار گرفت تا ثبات را لبنان تضعیف کند.

برایان هوک درباره تاثیر تحریم‌ها بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت، واشنگتن روند تامین مالی حزب‌الله و حماس از سوی ایران را تضعیف کرده است.

او از ایران خواست دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد، نه با تروریسم.

هوک در این جلسه کنگره گفت که تحریم‌های آمریکا، باعث سقوط 6 درصدی اقتصاد ایران شده است و ایران مواضع خود در سوریه را به یک سوم کاسته و مدت‌هاست حقوق پیکارجویان حزب‌الله لبنان را نیز نپرداخته است