پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سیاست داخلی نظام برای مهار نارضایتی های روزافزون و رو به گسترش: خط قرمز نظام حفظ حجاب اسلامی است!!

سیاست داخلی نظام برای مهار نارضایتی های روزافزون و رو به گسترش: خط قرمز نظام حفظ حجاب اسلامی است!!

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران، روز پنجشنبه «بدحجابی و بی‌حجابی» را «خط قرمز» نظام جمهوری اسلامی توصیف کرده و گفته بود که دستگاه قضایی اجازه بی‌حجابی در کشور را نمی‌دهد.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران  همزمان با تعدادی از آخوندهای امام جمعه  سایر شهرهای کشور در خطبه‌های روز ۲۴ خرداد درباره حجاب مطالبی بیان کرد وگفت: «بی حجابی‌ها، بد حجابی‌ها و شل حجابی‌ها عادی نیست. قطعاً برنامه‌ریزی از سوی دشمن است. نمی‌گویم هر بی حجابی از طرف دشمن است. اما دلسوزانه می‌گویم در زمین دشمن بازی نکنید».«حجاب»

علی مصطفوی‌نیا، دادستان گیلان
علی مصطفوی‌نیا، دادستان گیلان

رادیوفردا- پس از انتشار فیلمی از درگیری دو زن در شهر خمام، دادستان گیلان اعلام کرد، ضاربان زن «آمر به معروف» شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که یک زن جوان یک زن چادری را هل می‌دهد. این فیلم صدا ندارد و جزئیات این اتفاق مشخص نیست.با این حال رسانه‌های اصول‌گرا اعلام کرده اند که این فیلم مربوط به درگیری یک زن «آمر به معروف» با چند نفر است و آنان این زن را « ضرب و شتم» کرده‌اند.در همین حال به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مصطفوی‌نیا، دادستان گیلان، گفت: «ضاربان این خانم آمر به معروف، شناسایی شده‌اند و دستور تعقیب کیفری برای آنها صادر شده است». مصطفوی‌نیا جزئیات بیشتری درباره این پرونده و تعدادی افرادی که تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، اشاره نکرده است. در روزهای گذشته نیز ماجراهای مربوط به پیاده کردن «پویه نوریان» مسافر زن توسط یک راننده اسنپ به دلیل «رعایت نکردن حجاب» خبرساز شده و انتشار تصویری از ، مسافر، در کنار این راننده اسنپ، موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

منابع: شبکه فاکس نیوز، رویترز و رادیوفردا/ا.م/ خ