پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا: برخوردهای سیاسی صدا وسیما با پرونده نجفی، نتیجه عکس دارد/

کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا: برخوردهای سیاسی صدا وسیما با پرونده نجفی، نتیجه عکس دارد/

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه مساله پرونده نجفی ممکن است برای جریان اصلاح‌طلبی پیامدهای منفی داشته باشد، گفت: نوع بازتاب چنین مسائلی در صدا و سیما نتیجه عکس آن چیزی که انتظار دارند را به همراه دارد.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روند عجیب و جناحی کردن ماجرای پرونده قتل میترا استاد و نحوه برخورد با محمد علی نجفی، گفت: ظاهرا خود آقایان درباره رفتارهای هیجانی که داشتند، متوجه خطایشان شده‌اند.

وی افزود: به دلیل اینکه ایشان یک آدم شناخته شده و مشهوری بودند، همه روی این مساله حساسیت داشتند و فکر می‌کنم خبرنگاران و مسئولان خبری در برخورد با نجفی ملاحظات لازم را نکردند و کارهایشان هیجانی و شاید برخلاف قانون هم بوده است.

کرباسچی در واکنش به جناحی شدن این موضوع گفت: در این گونه قضایا مسائل سیاسی هم آمیخته می‌شود، به هر صورت ما حوادث مشابه داشته‌ایم که خیلی برجسته نشده است مثل ماجرای قتلی که به آقای جلال‌الدین فارسی نسبت داده شد اما این ماجرا بدلیل اینکه در آن یک قتلی اتفاق افتاده، برای مردم تکان‌دهنده بود و توجه روزنامه‌نگاران و  عموم جامعه را به خود جلب کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران افزود: از آن طرف به دلیل اینکه حساسیتی که روی خود آقای نجفی به واسطه جایگاه سیاسی و اجتماعی ایشان وجود دارد، مشهود است که خبرنگاران و صدا و سیما هم با این مساله برخورد حساب شده لازم را نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این موضوع چه تاثیری در نگاه مردم به جریان اصلاح‌طلبی دارد، گفت: این ماجراها حتما بی‌تاثیر نیست، بالاخره این حوادث منهای اینکه چگونه با آن برخورد کنند، حوادث جالبی نیست و تاثیر خودش را در افکار عمومی جامعه و مسائل سیاسی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: متاسفانه در اطلاع‌رسانی یک شکلی هم برخورد می‌شود که نتیجه معکوس دارد، آقایان توجه ندارد که برخوردهای سیاسی نهادهایی مثل صدا وسیما و مراکز تبلیغاتی دولتی، بالاخره در افکار عمومی نتیجه‌های عکس آنچه که می‌خواهند را دارد.

کرباسجی در واکنش به یاداشتی در یکی از سایت‌ها که علیه حسین مرعشی منتشر شده و او را به علت اصرار برای شهردار شدنش در موضوع نجفی مقصر دانسته، گفت: فکر نمی‌کنم آقای مرعشی در این مساله نقش تعیین‌کننده داشته. در انتخاب نجفی بیشتر دولتی‌ها و اعضای شورای شهر نقش داشتند.

کرباسچی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند اتفاقی که برای نجفی افتاد پیامد افشای فسادها بوده است، گفت: من خیلی در این زمینه نمی‌توانم اظهارنظر کنم چون اطلاعاتی ندارم. واقعیت این است که در ارتباط با مسائل شهرداری پرونده‌های سنگینی وجود دارد که دادگاه در حال بررسی است و نمی‌شود راجع به آن اظهارنظر کرد اما اینکه بخواهیم این دو مساله را مرتبط کنیم، بنظرم حدسیات است و مستند نیست.

وی درباره ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی و شایعه «پرستو» بود او اظهار داشت: خود آقای نجفی هم نگفتند که قطعا ارتباط داشته‌اند، گفتند من احتمال می‌دهم با کسانی در ارتباط بوده‌اند آن را دادگاه باید مشخص کند و اظهارنظرهایی هم که می‌شود بیشتر گمانه‌زنی سیاسی است و کسی در این زمینه اطلاع دقیقی ندارد.