شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمود صادقی: محمدعلی نجفی قاتل نیست، قتل را به گردن گرفته است!… و سایر نظریات در این باره

محمود صادقی: محمدعلی نجفی قاتل نیست، قتل را به گردن گرفته است!… و سایر نظریات در این باره

توئیت عجیب صادقی درباره قتل میترا استاد

محمود صادقی توئیتری را درباره پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی منتشر کرد. محمود صادقی نماینده مردم تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: یک وکیل باتجربه این فرضیه را طرح کرده که نجفی مباشر قتل نیست و قتل را به گردن گرفته است. با توجه به شخصیت نجفی و حالات او پس از وقوع قتل و قراین متعدد دیگر، صحت این فرضیه بعید به نظر نمی‌رسد.

ادعایی جدید درباره “میترا”

برنا مدعی شد: مردی امروز با مراجعه به اداره آگاهی تهران؛ زوایای جدیدی از زندگی میترا استاد در اختیار پلیس قرار داد که می‌تواند در روند رسیدگی به پرونده قتل کمک کند. صبح امروز فردی با خبرگزاری برنا تماس گرفت و مدعی شد قبلا با میترا استاد ارتباط داشته و اطلاعات کاملی از مقتول دارد. خبرنگار برنا هم از او خواست ضمن مراجعه به اداره آگاهی این اطلاعات را در اختیار کارآگاهان قرار دهد تا شاید بتواند در مسیر رسیدگی به پرونده، پلیس را کمک کند. این مرد ظهر امروز با مراجعه به اداره آگاهی تهران به گفتگو با کارآگاهان نشست و اطلاعات خود از زوایای پنهان زندگی استاد را به پلیس افشا کرد. این فرد مدعی بود مقتول مدتی با وی در ارتباط بود و مبالغی از او و دیگران دریافت و سپس ناپدید شده است. ادعا‌های این مرد که به پلیس هم ارائه شد، نزد خبرگزاری برنا محفوظ است و در صورت اخذ مجوز مقامات قضایی منتشر خواهد شد.

واکنش یک وکیل دادگستری به نمایش اسلحه نجفی توسط خبرنگار

مصطفی ترک همدانی در یک پیام توییتری گفت: تجربه و قانون در چند پرونده جنایی ام میگوید: تحقیقات در پرونده‌های قتل توام منافی عفت محرمانه و حتی اجازه تحقیق به قاضی دادسرا داده نمی شود و مستقیم به دادگاه کیفری می رود. گزارش مستقیم خبرنگار با دست گرفتن اسلحه و شمارش گلوله و اخذ نظریه چند ساعته پزشکی قانونی و… با استاندارد موجود سازگار نیست.

پلیس: به ادعای یک سایت خبری در مورد مصاحبه با میترا استاد رسیدگی می‌کنیم

همزمان با اعلام خبر قتل میترا استاد، همسر دوم شهردار اسبق تهران خبری در فضای مجازی دست به دست شد که از قرار مصاحبه یکی از سایت‌های خبری با مقتول در روز قتل حکایت داشت، موضوعی که رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از ورود پلیس به این مساله خبر داده است. سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ادعای مطرح از سوی خبرنگار یکی از سایت‌های خبری در مورد قرار مصاحبه با میترا استاد در روز قتلش و ارتباط آن با جنایت رخ داده گفت: صددرصد پلیس به این موضوع وارد خواهد شد و ما حتماً با هماهنگی مقام قضایی از آن سایت خبری بابت ادعایی که مطرح کرده است، می‌پرسیم و این مسأله را بررسی خواهیم کرد. لطفی درباره اخبار ضدو نقیض و بعضاً کذبی که از سوی برخی از رسانه‌ها در مورد محمدعلی نجفی و میترا استاد مطرح می‌شود نیز گفت: شهروندان باید بدانند که اخبار صحیح در این مورد از سوی پلیس و دستگاه قضایی منتشر می‌شود؛ بنابراین به اخبار بعضاً کذبی که به نقل از منابع آگاه طرح شده یا واقعیت ندارد، توجه نکنند. قطعاً اگر مواردی هم باشد که منجر به انتشار شایعات شود پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

وکیل نجفی: شواهد نشان می‌دهد قتل میترا استاد غیرعمد بود

وکیل محمد علی نجفی گفت: شواهد نشانگر این است که محمد علی نجفی قصد ارتکاب قتل نداشته و در شرایط خاص این قتل رخ داده است و قتل با عمد نبوده و غیرعمد بوده است. لاله عقبایی -وکیل محمد علی نجفی- با بیان جزئیات آخرین وضعیت پرونده میترا استاد از عدم وجود سوءنیت برای ارتکاب قتل از سوی محمد علی نجفی گفت. لاله عقبایی در رابطه با آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی به برنا گفت: مسأله بارز این است که ایشان قصد ارتکاب جرم و سوءنیتی برای ارتکاب این قتل نداشتند. پس از ارتکاب قتل نیز خودشان با پای خودشان به اداره آگاهی مراجعه کرده و خود را به ماموران معرفی کردند. همه این رفتار‌ها نشانگرحسن نیت ایشان است. البته باید تاکید کنم که اسناد و مدارکی در خصوص مباحثی که در این پرونده مطرح است روزگذشته به شعبه بازپرسی ارائه شده است. امیدواریم با بررسی اظهارات محمد علی نجفی، نتیجه گیری بازپرس پرونده بر غیرعمد بودن قتل باشد، زیرا محمد علی نجفی قصد قتل نداشت و غیرعمد میترا استاد کشته شده است.

پیکر میترا استاد دفن شد

پیکر میترا استاد، همسر شهردار اسبق تهران دو روز پس از قتل وی، دفن شد. پیکر مرحومه میترا استاد، همسر محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد. وی دو روز پیش به ضرب گلوله به قتل رسید.

واکنش مرعشی به ماجرای نجفی

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران پیرامون برخی کشمکش‌ها در فضای مجازی درباره ماجرای محمد علی نجفی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه سید حسین مرعشی به شرح زیر است: در پی بروز برخی اختلاف نظر‌ها میان فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی اصلاح‌طلب درباره ابعاد ماجرای غم‌انگیز آقای نجفی، بدین‌ وسیله از هواداران، اعضا و کارکنان نشریات و نهاد‌های وابسته به حزب کارگزاران سازندگی و همچنین کلیه کسانی که به مصالح عمومی ایران و وحدت و تقویت روزافزون جبهه اصلاحات تعلق خاطر دارند، تقاضا می‌شود که از طرح اظهارات یا پاسخگویی به نظرات، که فضای تنش‌آلود و مبهم کنونی را تشدید کند خودداری کنند. در زمان مقتضی حزب کارگزاران سازندگی ایران در قالب یک بیانیه نظرات کامل خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد. انتظار این است که همه فعالان اصلاح‌طلب در شبکه‌های مجازی و غیر آن، وحدت جبهه اصلاحات و ظرفیت تأثیرگذاری مثبت برای آینده ایران را پیش‌فرض اعمال خود قرار داده و به تنش‌ها و تشتت‌ها خاتمه دهند.

سیدحسین مرعشی، سخنگو و دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران- نهم خردادماه