سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری/

بسته ویژه خبری/

 

نظر علم‌الهدی درباره دل‌وقلوه دادن زن با حجاب با مرد نامحرم

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی، روز پنجشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: همان طور که زن بی عفت موجب فساد است، مردان بی عفت هم باعث فساد می‌شوند و اگر در جامعه‌ای عفاف حاکم نباشد، آن جامعه بیمار است، اما حجاب که بیاید جلوی فساد را می‌گیرد و جامعه‌ای که زن و مرد در آن فاسد نباشند به سمت دین می‌آیند. وی ادامه داد: اینکه یک زن باحجاب با یک فرد نامحرم بگو و بخند داشته باشد و دل بدهد و قلوه بگیرد، حرام و بی عفتی است و اینکه مردان بازو‌ها و سینه و یقه باز خود را به نمایش بگذارند و لباسی بپوشند که موجب تحریک زن‌ها شوند هم بی عفتی شمرده می‌شود که به خصوص در مجالس فامیلی این موارد بیشتر رخ می‌دهد. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متأسفانه گاه حتی در خانواده‌های به ظاهر متدین هم حجاب و عفاف به درستی رعایت نمی‌شود.

فلاحت‌پیشه: آمریکا از طریق کشور‌های ثالث به تهران پیام می‌فرستد

حشمت الله فلاحت پیشه درباره این‌که برخی از کشور‌ها مانند عمان، پاکستان، ژاپن و عراق قصد دارند نقش میانجی میان تهران و واشنگتن را اجرا کنند، تا مانع تنش احتمالی بین ایران و آمریکا شوند، گفت: آمریکایی‌ها در چند وقت اخیر علاوه بر اینکه به صورت مختلف و مستقیم درخواست‌های مختلفی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند از طریق کشور‌های ثالث هم این پیام را به تهران داده‌اند. وی ادامه داد: همین طرف‌های ثالث که آمریکایی‌ها از آن‌ها درخواست مذاکره با ایران کرده بودند، صراحتا این پیام را به آمریکا رساندند که از موضع جنگ با ایران صحبت نکنند، چون جنگ با تهران عملا هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرف‌های ثالث به آمریکایی‌ها گوشزد کرده‌اند که جمهوری اسلامی کشوری است که به خوبی توانایی اداره خود در زمان جنگ را دارد بنابراین نمی‌توان با ایران از این موضع وارد عمل شد.

باشگاه پرسپولیس از قلعه‌نویی شکایت می‌کند

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از شکایت این باشگاه از امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان بابت اظهارات شب گذشته‌اش خبر داد. مهدی ذاکر معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، در این خصوص، گفت: ما جدی از آقای امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان بابت اظهارات شب گذشته اش که در کنفرانس خبری مطرح شد، شکایت می‌کنیم چرا که این صحبت‌ها از قبل هم مطرح شده بود و ما به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی این مسائل را اعلام کرده بودیم، اما با جدیت از هر شخص یا اشخاصی که بدون سند و مدرک چنین ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند شکایت خواهیم کرد.

 

هرچه بیشتر با آمریکا دربیفتیم خدا از ما راضی‌تر است

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان گفت که امسال، چون آمریکا دشمنی‌اش را روز به روز افزایش می‌دهد، ما هم باید استقامت و مقابله خودمان را با او افزایش دهیم و هر چه بیشتر با این کشور سلطه‌گر در بیفتیم، خداوند بیشتر از ما راضی می‌شود.

 

احتمال حضور ابوبکر البغدادی در لیبی قوت گرفت

بعد از ورود اطلاعاتی از سوی ائتلاف بین‌المللی جنگ علیه داعش به تونس در رابطه با حضور ابوبکر البغدادی در لیبی، کشور‌های همسایه وادار به اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدتری شدند. روزنامه فرانسوی «جون افریک» در گزارشی در این رابطه خبر داد: داده‌های اطلاعاتی از سوی ائتلاف بین‌المللی در مورد احتمال حضور البغدادی در جنوب لیبی به دست تونس رسیده است. به نوشته این روزنامه بر اساس این اطلاعات اطمینان حاصل شده که حضور البغدادی در سوریه کاملا منتفی بوده و از این رو احتمال حضور او در جنوب لیبی بیشتر شده است. همین امر باعث شد تا سازمان‌های ذی‌ربط تونسی در حال آماده‌باش قرار گرفته و تدابیر خود را به ویژه در طول مرز با لیبی به شدت افزایش دهند/ اعتمادآنلاین

سالک: طرح معامله قرن شکست می‌خورد

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: طرح معامله قرنی که آمریکایی‌ها مدت هاست برای منافع صهیونیست‌ها دنبال می‌کند با شکست مواجه می‌شود. احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: امسال راهپیمایی روز قدس در ۹۵۰ نقطه در داخل کشور و همه کشور‌های اسلامی برگزار خواهد شد که حامل ویژگی خاصی نیز خواهد بود. وی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال ویژگی خاصی دارد که آن هم مقابله با اجرایی شدن طرح معامله قرنی است، طرح که آمریکایی‌ها مدت هاست برای منافع صهیونیست‌ها دنبال کرده و برای آن دست و پا می‌زنند، اما با شکست مواجه خواهد کرد. سالک همچنین با اشاره به دستاورد‌های مهم روز جهانی قدس پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: روز قدس برکات بسیاری برای فلسطین داشته است که یکی از آثار و دستاورد‌های بزرگ این روز تثبیت آرمان فلسطین بوده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که مردم فلسطین روزی برای دفاع از سرزمین خودشان با سنگ در برابر اسرائیل ایستادگی می‌کردند، در حالی که امروز با موشک به مقابله با اسرائیل می‌پردازند؛ موضوعی که جزو پیروزی‌های بزرگ فلسطینیان محسوب می‌شود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله امسال هم حضور با شکوه مردم در صحنه راهپیمایی روز قدس، پاسخ محکمی به آمریکا و اعوان و انصارش در منطقه خواهد داد.