جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » دیدار نمایندگان مجلس سنای آمریکا با سفیر ایالات متحده در زمینه آزادی مذهبی درباره نقض حقوق بشر در ایران

دیدار نمایندگان مجلس سنای آمریکا با سفیر ایالات متحده در زمینه آزادی مذهبی درباره نقض حقوق بشر در ایران

به گزارش شبتاب نیوز، روز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس سنای ایالات متحده در جلسه حزبی خود نقض گسترده و مسمتر حقوق بشر در ایران را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه که توسط «سم براون بک» سفیر آمریکا در امور آزادی مذهب برگزار گردید، نقض مستمر و گسترده حقوق اقلیت های مذهبی در ایران توسط رژیم حاکم بر این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حمید قره گزلو نماینده «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در این نشست بود که با ایراد سخنرانی به نقض حقوق هموطنانمان توسط رژیم جمهوری اسلامی پرداخت و گفت، امروز در ایران، هر گروه از هموطنانی که حامی ایدئولوژی نظام حاکم بر کشور نیستند یک اقلیت و شهروند درجه دوم به حساب می آیند و حقوق اولیه آنها دائما و به صورت گسترده پایمال می گردد.

دکتر قره گزلو در بخشی از سخنان خود در جلسه سنای آمریکا «پیرامون نقض مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران» اظهار داشت، هر مذهب، عقیده و باوری که مورد تایید رژیم جمهوری اسلامی نباشد، توسط این رژیم در ایران شدیدا سرکوب می شود.

نماینده «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در این جلسه با اشاره به اهمیت رابطه با چین برای رژیم ایران گفت، رابطه تجاری با چین برای رژیم ایران نقش حیاتی دارد و این نظام در شرایط کنونی بقاء خود را در ادامه رابطه اش با چین می داند و از همین جا به اهمیت نقش ارتباط رژیم ایران با چین در سرکوب و نقض حقوق ایرانیان پی می بریم و می بینیم که ادامه این رابطه نقشی مستقیم و ویرانگری در ارتباط با آزادی شهروندان ایرانی ایفا می کند، بخصوص اقلیتهای مذهبی که رژیم آنها را به عنوان یک تهدید علیه «ایدئولوژی بنیادگرای خود که می خواهد آن را زیر نام اسلام در جهان اشاعه دهد»، تلقی می کند.