پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » «تکنولوژی ولی» در مسکو احداث می شود!

«تکنولوژی ولی» در مسکو احداث می شود!

طبق حکم دولتی در دانشگاه لومونوسوف مسکو مرکزی برای توسعه و اجرای فناوری های پرطرفدار احداث می شود. ۱۵ نمونه از این مراکز در سراسر روسیه احداث می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد یونیورسیتی نیوز، طبق حکم دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه، نخستین مرکز «تکنولوژی ولی» این کشور در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو (MSU) احداث می‌شود.

سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجلس فدرال این کشور درباره احداث مراکز مخصوص علمی و آموزشی در سراسر دانشگاه‌های برتر روسیه سخن گفت.

پوتین در این باره گفته بود: این مراکز باید بر مبنای جغرافیایی تأسیس شود و از سوی دیگر تخصصی سازی آنها در آینده باید با توجه به مکان دانشگاه انجام شود.

طی این طرح تا سه سال آتی ۱۵ مرکز مشابه در سراسر روسیه تأسیس می‌شوند. این مراکز در اجرای برخی از برنامه‌های علمی و فناوری دولت همکاری می‌کنند. برنامه‌های مذکور نیز توسط هیأت ریاست جهموری و آکادمی علوم روسیه انتخاب می‌شود.

هدف اصلی این پروژه توسعه و اجرای فناوری‌هایی است که تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. علاوه بر آن افراد شایسته و مستعد دانشگاه‌ها نیز جذب این مراکز می‌شوند.