جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تجمع سراسری معلمان در بیش از ۳۴شهر و ۱۷ استان به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد

تجمع سراسری معلمان در بیش از ۳۴شهر و ۱۷ استان به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد

به‌دنبال فراخوان سراسری معلمان برای تجمع در روز معلم، روز پنجشنبه ۱۲اردیبهشت۹۸، معلمان در ۳۴ شهر و ۱۷ استان کشور دست به تجمع و اعتراض زدند.

شهرهای تهران، تربت حیدریه، سنندج، ارومیه، یزد، همدان، دیواندره، ملارد، تبریز، قزوین، جوانرود، اردبیل،  کرمانشاه، همایونشهر، ساری، خرم‌آباد، مریوان، مهاباد، کرج، دهگلان، نجف آباد، الیگودرز، استان مرکزی، اسلام‌ آباد، کامیاران، کوهدشت لرستان و مشهد از جمله شهرهایی بود که معملان در  مقابل اداره آموزش و پرورش در تجمع  کردند.

به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، این تجمع‌ها در استان‌های یزد، تهران، همدان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز و گیلان برگزار شده‌است.

این شورا فراخوان برگزاری این تجمع‌ها را داده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خبر داد که سه تن از معلمان و فعالان صنفی معلمان روز پنجشنبه در تهران بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، محمدفلاحي، رسول بداقي و مجتبي قريشيان ، از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، پس از پایان تجمع معلمان به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شورا با اعلام اینکه نظام آموزشی به دلیل آنچه سلب مسئولیت دولت و مدیران نالایق نامید، از هر زمان دیگری بحرانی‌تر است، نوشته بود: نگاه تجاری به مدرسه، کیفیت آموزشی را به محاق برده‌است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اشاره به اینکه پولی شدن و خصوصی‌سازی آموزش، برنامه اصلی دولت و مجلس شده است، افزوده بود که «طرح‌های استثماری» چون «معلم تمام‌وقت» در جریان است.

این تشکل فرهنگیان همچنین از حقوق پایین‌تر از خط فقر فرهنگیان بازنشسته و شاغل، پرداخت نشدن بدهی دولت به فرهنگیان، زندانی شدن شماری از فعالان صنفی و معلمان و پروند‌ه‌سازی برای معلمان انتقاد کرده بود.

معلمان شاغل و بازنشسته در سال گذشته نیز دست‌کم سه بار تحصن و تجمع کرد