جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » ارتش هند تصاویری از ‘رد پای یتی’ منتشر کرد!

ارتش هند تصاویری از ‘رد پای یتی’ منتشر کرد!

ارتش هند می‌گوید که رد پای یتی را پیدا کرده است

انتشار عکس جای پای “یتی” یا “مرد برفی” است در اکانت رسمی وابسته به ارتش هند.

 

یک اکانت توییتر ارتش هند با حدود شش میلیون فالوور،‌ روز گذشته با انتشار عکس‌هایی نوشت که ردپاهای اسرارآمیزی از یتی یا مرد برفی در منطقه “کمپ ماکولا” در کوه‌های هیمالیا مشاهده شده است.

درباره یتی یا مرد برفی و رد پایش روی برف در افسانه‌ها و ادبیات عامیانه منطقه هیمالیا و جنوب آسیا قصه‌ها و روایت‌های زیادی وجود دارد و حتی درباره این موجود افسانه ای فیلم هم ساخته شده است.

در توییت ارتش هند آمده است: “در روز ۹ آوریل امسال، برای اولین بار تیم اکتشافی کوهنوردان ارتش هند ردپاهای غول افسانه‌ای، یتی را در نزدیکی کمپ ماکالو در هیمالیا پیدا کردند. قبلا رد پای مرد برفی نادیده فقط در منطقه پارک ملی ماکالو مشاهده شده بود. ابعاد جاپاها ۸۱ در ۳۸ سانتی متر بوده است.”‌

بر اساس گزارش روزنامه تایم هند با وجودیکه این عکس‌ها مربوط به ۹ آوریل بوده است اما مسئولان توییتر ارتش هند تازه بیست روز بعد و پس از اینکه عکس‌ها را با تازه ترین تئوری‌ها درباره یتی منطبق دیدند،‌ تصمیم به انتشار گرفتند.

این اکانت توییتر در واکنش به اظهارات استهزاآمیز سایر کاربران اعلام کرد که آنها از “شواهدی” درباره یتی “عکس گرفته” و برای “تحقیقات بیشتر به کارشناسان تحویل داده اند.”

در سال ۲۰۱۳،‌ یک دانشمند بریتانیایی پس تحقیقات اعلام کرد که احتمالا آنچه به جای یتی افسانه ای هیمالیا دیده شده است یک نوعی از خرس قهوه ای بوده است.

کاربران توییتر ناباورانه به این توییت ارتش هند که مدعی شده است عکس های منتشره رد پای غول افسانه ایست واکنش نشان دادند و بسیاری آن را مسخره کردند.

یکی از کاربران با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات در هند به شوخی نوشته است که شاید یتی قصد شرکت در انتخابات را داشته است.

دو سال پیش، پروفسور شارلون لیندکویست دانمارکی که در دانشگاه بوفالو در نیویورک کار میکند گفت که” یافته‌های ما نشان می‌دهد دی ان ای آثار یتی‌ها به خرس‌های منطقه مربوط است.

او و همکارانش ۹ مورد از شواهد تاریخی حضور یتی را بررسی کرده‌اند که توسط گروهی که در حال ساخت فیلمی در مورد یتی‌ها بودند به دست آمده بود.

اولین گزارش در مورد حضور موجودی غیر عادی در سال ۱۸۳۲ در ژورنال آسیایی انجمن بنگال منتشر شد. این گزارش بر اساس مشاهدات بی اچ هاجسون، یک کوهنور بریتانیایی بود.

او گفته بود که موجودی با موهای بلند و تیره دیده است که فکر کرده اورانگوتانی دیده است.

در سال ۱۹۲۵ هم عکاسی به نام “تومبازی” تجربه خود از مشاهده یتی را ثبت کرد. او گفت موجودی دراز و لخت را در ارتفاع ۴۵۰۰ متری دیده است.