پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تداوم وضعیت سیلابی در گلستان و خوزستان، ۴۰ روز بعد از شروع

تداوم وضعیت سیلابی در گلستان و خوزستان، ۴۰ روز بعد از شروع

آخرین اخبار از مناطق سیل زده در سراسر کشور؛

به فاصله چهل روز از شروع ماجرا شاید جالب باشد بدانید اوضاع تغییر چندانی نکرده و اگر مشکلی رفع شده، مشکلی جدید سر بر آورده

آیا سیلاب پایان یافته و همه چیز به روال قبل بازگشته؟ به فاصله چهل روز از شروع ماجرا شاید جالب باشد بدانید اوضاع تغییر چندانی نکرده و اگر مشکلی رفع شده، مشکلی جدید سر بر آورده است!

به گزارش «تابناک»، در نقطه شروع سیلاب‌های اخیر در کشورمان یعنی گلستان، بار دیگر سطح آب بالا رفته چراکه سدی در بالادست آق قلا شکسته و آب مهار شده پشت آن به این شهر وارد شده است. حجم بزرگی از آب که به زودی روانه گمیشان در پایین دست خواهد شد تا اوضاع در این شهر نیز به وضع قبل برگردد.

وضعیتی که در خوزستان هم تقریبا حاکم است، با این ملاحظه که ابتدا حوضه آبریز رود کرخه بود که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته بود و در آن روستا‌ها و مزارع غرق می‌شدند و بیم ورود آب به شهر‌ها می‌رفت و حالا حوضه آبریز کارون است که بحرانی شده و مقابله با سیلاب در آن پی گرفته می‌شود.

شرایطی که به گفته مسئولان دست کم یک هفته دیگر ادامه دارد و بعد از آن، چالش‌های دیگر خودنمایی خواهند کرد. چالش‌هایی از جنس مسایل بهداشتی و بازسازی مناطق آسیب دیده و رفع خسارت وارد آمده به مزارع و از همه مهم تر، محاسبه میزان خسارات وارد آمده و پرداخت خسارت به زیان دیدگان.