چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » بیست و سومین شماره مجله فناوری مهر منتشر شد

بیست و سومین شماره مجله فناوری مهر منتشر شد

بیست و سومین شماره مجله فناوری مهر در ۵ سرفصل مجزا شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و دانش، فناوری‌های نوین، فناوری خودرو و هوافضا منتشر شد.

بیست و سومین شماره مجله فناوری مهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، شماره ۲۳ مجله فناوری مهر در بخش علم و دانش به موضوع پیشرفت کیفیت علمی ایران در چهار دهه پس از انقلاب می‌پردازد. در این بخش موضوع پیشرفت علم ایران و افزایش تعداد دانشمندان برتر ایرانی در چهل سالگی انقلاب، در قالب پرونده‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۰۰ سال دیگر حشرات منقرض می‌شوند و محققان در سال ۲۰۱۸ دنبال چه کلماتی بودند، از دیگر اخبار خواندنی این بخش است.

این شماره از مجله فناوری مهر، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع قیمت پهنای باند اینترنت را برای سال ۹۸ مورد بررسی قرار داده است. به گفته مسئولان سال آینده نرخ پهنای باند گران نمی‌شود. اخباری چون اوج مصرف اینترنت در شبکه ملی اطلاعات ۳ برابر شد و نیز موضوع شکایت مردم از خدمات اینترنت درصدر شکایت مردمی قرار گرفت از جمله اخبار مهم این بخش است. در همین حال خبری با عنوان ۱۰۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است نیز در این بخش در کنار سایر اخبار مهم، دیده می‌شود.

در بخش فناوری‌های نوین، موضوع استفاده از فناوری خورشیدی در مطلبی با عنوان «جبران خاموشی تابستان‌ها با فناوری خورشیدی» منتشر شده است در همین حال کشف ارتباط بیماری دوقطبی با آلزایمر و ساختن کوچک‌ترین چراغ قوه دنیا از دیگر اخبار مهم بخش فناوری‌های نوین است.

بیست و سومین شماره مجله فناوری مهر در بخش خودرو نگاهی به آخرین اتفاقات دنیای فناوری خودرو و آخرین ساخته‌های خودروهای برقی و خودران دارد. در این بخش گفته شده است که ایران آماده تولید خودروهای برقی است. در همین حال «لندن پیشروترین شهر جهان در حمل و نقل هوشمند» و «فورد با فناوری واقعیت مجازی خودرو طراحی می‌کند» از دیگر اخبار مهم این بخش به حساب می‌آید.

در بخش هوافضا این شماره از مجله فناوری مهر، موضوع پرتاب ناموفق ماهواره پیام به مدار زمین را به صورت پرونده مورد بحث و بررسی قرار داده است. در همین حال در این بخش خبری با عنوان «ایران به ۶ مؤلفه دانش فضایی دست یافت» آمده است.

ماهواره ظفر سال آینده پرتاب می‌شود و کاوشگر کنجکاوی جاذبه مریخ را اندازه گرفت، از جمله اخبار مهم این بخش است.

بیست و سومین مجله فناوری مهر در ۵۴ صفحه منتشر شده و از این لینک در دسترس است.