جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنجال درسکوها وبیرون ورزشگاه بعدازباخت تراکتور : «بیش از ۵۰ مصدوم»:زد و خورد و ناآرامی‌ در ورزشگاه تبریز!درگیری شدید دژاگه وشجاعی با هوادارتراکتور/

جنجال درسکوها وبیرون ورزشگاه بعدازباخت تراکتور : «بیش از ۵۰ مصدوم»:زد و خورد و ناآرامی‌ در ورزشگاه تبریز!درگیری شدید دژاگه وشجاعی با هوادارتراکتور/

تراکتور باز هم باخت اما آنچه این شکست را برای فوتبالی ها تبدیل به یک اتفاق ناخوشایند کرد اتفاقاتی بود که در پایان بازی برای دو کاپیتان ملی پوش این تیم رخ داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که بازیکنان تراکتورسازی به خاطر از دست دادن امتیازات این بازی مهم و رسیدن به یک قدمی پرسپولیس عصبانی و ناراحت قصد خارج شدن از زمین را داشتند، یک هوادار جوان و عصبانی به وسط زمین آمد و به مسعود شجاعی ضربه زد. اتفاقی که با خشم اشکان دژاگه همراه بود و او با استارتی بسیار سریع خودش را برای کمک به دوست و همبازی اش رساند و درگیری جدی تر شد.

کتک کاری شدید دژاگه و شجاعی با هوادارتراکتور+عکس

مسابقات حساس لیگ برتر ایران در پایان بازی تراکتورسازی و پیکان از ورزشی به ژانر اکشن تبدیل شد. این طبیعی است که بازیکنان از شکست در بازی خانگی عصبانی باشند و در آن لحظه شاید مهمترین کاری که باید انجام می شد خروج بازیکنان دو تیم تحت نظارت نیروهای امنیتی تیم از زمین مسابقه بود. اما در حالی که این اتفاق رخ نداد، سهل انگاری ها باعث شد تا یک هوادار عصبانی بتواند خودش را به کاپیتان تراکتورسازی برساند.

همه کسانی که در ایران به ورزشگاه رفته اند می دانند که یک تماشاگر به سادگی نمی تواند وارد زمین شود. حتی خبرنگارانی که در پایان مسابقه از جایگاه ویژه به سمت میکسدزون می روند نیز همواره کارت و آیدی کارتشان توسط ماموران چک می شود. اینکه یک تماشاگر عصبانی می تواند خودش را به این راحتی در زمین مسابقه به بازیکنی برساند که نود دقیقه دویده و جنگیده و ضربان قلبش بالا است بی تردید می تواند بزرگترین سوال این مسابقه باشد.

پس از باخت تراکتورسازی، هواداران این تیم در ورزشگاه یادگار امام تبریز خسارات سنگینی به صندلی ها و تاسیسات وارد کردند و غیر از حبس بازیکنان و عوامل دو تیم با نیروهای انتظامی درگیر شدند.تصاویر نشان می‌دهد که عده‌ ای زخمی شده‌اند و پلیس با ماشین آبپاش هواداران معترض را متفرق کرده است

تیم پرستاره و خصوصی شده تراکتورسازی تبریز دومین باخت پیاپی خود را نیز تجربه کرد تا از صدر جدول فاصله گرفته و تا حد زیادی قهرمانی را از دست داده باشد اما اتفاقات تاسف بار پایان مسابقه شاید عواقب بیشتری از یک شکست برای تراکتور داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، تعداد زیادی از هواداران به علت پرتاب سنگ و صندلی های شکسته شده با جراحت زیادی از ناحیه سر مواجه شدند. از طرف دیگر برخی از هواداران به علت هیجان و استرس بالا با عارصه قلبی دست و پنجه نرم کردند و توسط آمبولانس مستقر در استادیوم یادگار امام تبریز به بیمارستان منتقل شدند.

جنجال درسکوها وبیرون ورزشگاه بعدازباخت تراکتور

همچنین تعدادی از هواداران خشمگین این تیم بعد از اتمام مسابقه غیر از محبوس کردن بازیکنان و کادرفنی دو تیم در ورزشگاه به مدت یه ساعت ، به ماشین های مستقر در بیرون استادیوم خسارات زیادی وارد کردند تا این گونه ناراحتی خود از باخت تراکتور را نشان دهند. شاگردان لیکنز در حال حاضر با ۴۹ امتیاز در رده چهارم حضور دارند و در فاصله شش امتیازی صدر جدول قرار دارد. آن‌ها هفته آینده در ورزشگاه فولادشهر با ذوب‌آهن دیدار می‌کنند و بعد با پرسپولیس مصاف می‌دهند و باید دید چه سرنوشتی برای این تیم رقم می‌خورد.

تراکتورسازی که با جذب ستاره های میلیاردی و دو سرمربی خارجی معروف در طول این فصل برای قهرمانی شانس زیادی به دست آورده بود، ناگهان با دو شکست پیاپی بخت فتح جام را تا حد قابل توجهی از دست داد و به رتبه چهارم سقوط کرد. این دو شکست باعث عصبانیت شدید هواداران تیم تبریزی شده است هر چند آنها دلیل باخت اول را تبانی دروازه بان خود می دانند و برای شکست خانگی مقابل پیکان هیچ استدلالی جز کمک کاری بازیکنان ندارند. به این ترتیب عامل عدم نتیجه گیری تیم سرخپوش تاکتور، داخلی تشخیص داده شده است.

نکته عجیب این بود که در زمان درگیری شعارهایی تند علیه اشکان دژاگه بازیکن ملی پوش تراکتورسازی در بخشی از ورزشگاه توسط برخی از هوادارانی که هنوز در یادگار مانده بودند شنیده شد. البته که شاید از بازیکنان باتجربه ای مثل مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم این انتظار وجود داشت که خودشان را سریعتر از این درگیری ناخوشایند دور کنند اما عصبانیت حاصل از باخت باعث شد تا شکست تراکتور در روزهای بسیار حساس لیگ ، تلخ تر هم بشود. ورزش سه نوشت: اشکان که سابقه کاپیتانی تیم ملی را دارد نباید برای تنبیه یک هوادار عصبانی اینطور از خود بی خود شده و چنین مسافتی را دنبال او بدود. این در حالی است که تراکتور بیش از هر زمان دیگری به آرامش همه جانبه نیاز دارد، چیزی که اگر وجود داشت شاید آن ها امروز با نتیجه دیگری از بازی بیرون می آمدند.

کتک کاری شدید دژاگه و شجاعی با هوادارتراکتور+عکس

پس از پایان بازی خانگی تراکتورسازی مقابل پیکان و دومین شکست متوالی سرخپوشان تبریز، شانس این تیم برای کسب عنوان قهرمانی کمتر از قبل شد.این ناکامی، عصبانیت هواداران را در پی داشت و منجر به کندن صندلی‌ها، پرتاب سنگ، درگیری خونین روی سکوها و سردادن شعارهای تند شد.این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان خاتمه یافت. شدت زد و خوردها به حدی بود که جمعی از هواداران با آسیب‌های شدید مواجه شده‌اند.

سایت تسنیم نوشته است پنجاه نفر از هواداران تراکتورسازی، همچنین یکی از کارکنان اورژانس و چند مامور نیروی انتظامی مصدوم شده‌اند.

رادیو فردا/ سایت تسنیم نوشته است پنجاه نفر از هواداران تراکتورسازی، همچنین یکی از کارکنان اورژانس و چند مامور نیروی انتظامی مصدوم شده‌اند.

یکی از هواداران که مشخص نبود با وجود تدابیر امنیتی چگونه در زمین حضور دارد، خودش را به کاپیتان تراکتور رساند و به صورت مسعود شجاعی سیلی زد.

این اتفاق ناخوشایند و کم سابقه در فوتبال ایران، واکنش اشکان دژآگه را در حمایت از هم تیمی‌اش در پی داشت.

با شدت گرفتن تنش‌ها نشست خبری ژرژ لیکنز سرمربی تراکتور لغو شد. شاگردان او حالا با ۴۹ امتیاز در رده چهارم حضور دارند و فاصله‌شان با پرسپولیس به شش امتیاز افزایش یافته است.

بحران سکوهای تبریز از هفته گذشته آغاز شد که تراکتور با اشتباهات محسن فروزان در رشت مغلوب سپیدرود شد.

محمدرضا زنوزی مالک تراکتور، قبل از واکنش سرمربی تیمش تصمیم گرفت فروزان را از تیم کنار بگذارد. او به خبرنگاران گفت این دروازه‌بان را در اختیار کمیته انضباطی تیمش گذاشته است.

در مصاحبه زنده با برنامه فوتبال برتر هم وقتی میثاقی مجری برنامه پرسید آیا منظورتان بحث شرط‌بندی است؟ زنوزی گفت: “اگر کسی محکوم شده چرا اجازه داده‌اند چنین بازیکن یا بازیکنانی دوباره به فوتبال برگردند تا همه هزینه‌ها و زحمایت یک باشگاه را برباد بدهند.”

اشتباهات فروزان و شیوه واکنش زنوزی به گونه‌ای بود که بقیه بازیکنان هم هنگام بازگشت به تبریز، با مشکل مواجه شدند.

سایت ورزش سه در گزارش خود با عنوان “جمعه‌ شب رعب‌آور فرودگاه تبریز” نوشت: «هواداران صحنه‌های وحشتناکی را رقم زدند. در خیابان‌های اطراف فرودگاه پخش شدند و خودروها را بازرسی می‌کردند تا محسن فروزان را پیدا کنند.»

به این ترتیب بحران و فشار روحی روی بازیکنان تداوم یافت و تیمی که در رشت با اشتباه دروازه‌بانش ناکام مانده بود، در تبریز هم با اشتباه دروازه‌بان ذخیره‌اش گل خورد.

محمدرضا اخباری پس از یکسال دوری، مقابل پیکان درون دروازه ایستاد و از آمادگی فنی به دور بود.

حملات دامنه‌دار تراکتور هم راهی به چارچوب نیافت و این تیم ناباورانه در بازی خانگی مغلوب شد.

اعلام یک پنالتی به سود تراکتور و سپس تغییر نظر داور و انصراف از اعلام پنالتی، از دیگر دلایل عصبانیت هواداران بود.

تراکتور در این فصل سه سرمربی، چهار مدیرعامل و چندین سرپرست جابه‌جا کرده و از بی ثبات‌ترین تیم‌های لیگ در کادر فنی و مدیریتی بوده است.