پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی » ورود اولین محموله کمک یونیسف به کودکان سیل‌زده به ایران

ورود اولین محموله کمک یونیسف به کودکان سیل‌زده به ایران

دفتر یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، در تهران بامداد جمعه در یک پیام توییتری خبر داد که «اولین محموله» از کمک‌های این سازمان به کودکان در مناطق سیل‌زده وارد کشور شده است.

در این پیام آمده است: «اولین محموله کمک‌های یونیسف برای کودکان سیل‌زده، شامل دویست جعبه حمل واکسن و صد جعبه نگهداری در دمای پایین دیشب وارد ایران شد.»

این محموله شامل تجهیزات واکسیناسیون است.

سیلی که در دو هفته نخست فروردین‌ماه بسیاری از استان‌های ایران را درنوردید دست‌کم جان ۷۶ نفر را گرفته و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

کمک های دیگر کشورها

پیشتر هلال احمر امارات متحده عربی و هلال احمر عربستان سعودی در یک اقدام مشترک هواپیمایی حامل ۹۵ تن کمک‌های بشردوستانه برای سیل‌زدگان ایران ارسال کرده بودند. این کمک‌ها شامل اقلامی مانند مواد غذایی و چادر بود و هیاتی از هلال احمر امارات نیز همراه آن اعزام شد.

هلال احمر عربستان اعلام کرده بود بر اساس «اخوت اسلامی» و همبستگی با مردم ایران مشارکت با هلال احمر امارات را در دستور کار دارد. این درحالی است که عربستان سعودی و ایران رابطه دیپلماتیک خود را قطع کرده‌اند.

علاوه بر این کشورها، کمک‌هایی هم از آلمان، آذربایجان، ترکیه و کویت هم برای سیل‌زدگان به ایران ارسال شده بود.

در سه هفته نخست فروردین امسال وقوع سیل در استانهای شمالی، غربی و جنوب ایران دست کم ۷۵ کشته برجای گذاشت و هزاران میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

مقامات ایالات متحده بارها نسبت به سوءمدیریت منابع طبیعی ایران و سدسازی‌های غیرضروری و بی‌برنامه با هدف پر کردن جیب مقامات فاسد رژیم جمهوری اسلامی هشدار داده و آن را از عوامل اصلی بروز بحران‌های زیست محیطی گوناگون، از جمله سیل‌های ویرانگر و خشکسالی‌های بی‌سابقه، برشمرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اردیبهشت ماه سال گذشته با اعلام حمایت از مردم ایران گفته بود که «بحران‌های مالی و زیست محیطی را در ایران شاهد هستیم. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می‌دزدد.»

همچنین، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، هم با اشاره به این‌که پس از انقلاب در ایران ششصد سد «بدون هیچگونه ارزیابی محیط زیستی» ساخته شده است، اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته منابع آبی کشور را با سوءمدیریت نابود کرده است.