جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » محکومیت «دختر خیابان انقلاب» به یک سال حبس

محکومیت «دختر خیابان انقلاب» به یک سال حبس

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، ویدا موحد، معروف به «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پیام درفشان، وکیل مدافع ویدا موحد، روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت که دادگاه، یازدهم اسفند ۹۷ این حکم را صادر کرده و قطعی شده‌است.

زمستان پارسال شماری از زنان ایرانی در حرکتی نمادین روسری‌های خود را بر فراز سکویی در خیابان‌ها از سر برداشتند و مانند پرچم به اهتزاز درآوردند. آغازگر این حرکت که از آن به عنوان پویش «دختران خیابان انقلاب» نام برده می‌شود، ویدا موحد بود.

وکیل خانم موحد روز یک‌شنبه به ایرنا گفت: «موکلم ابراز کرده قبول دارد با توجه به تبعات منفی مسئله برای خودش و فرزند دو ساله‌اش این شیوه ابراز نظرش صحیح نبوده و متعهد شد که تکرار نخواهد کرد.»

وی با بیان اینکه موکلش علاوه بر آزادی مشروط، مشمول عفو اخیر رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت عید مبعث می‌شود، افزود: «با وجود پیگیری‌ها در زندان و اینکه موکل چندین مرتبه درخواست آزادی مشروط و عفو برای قاضی اجرای احکام ارسال کرده اما هیچ درخواستی از زندان شهر ری برای اجرای احکام ارسال نشده‌است.»

این حرکت را بعدها زنان دیگری مانند نرگس حسینی، اعظم جنگروی، شاپرک شجری‌زاده و مریم شریعتمداری ادامه دادند که همه آنها بازداشت و با محکومیت‌های سنگینی روبه‌رو شدند شدند.