جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مدیر ناسا اعلام کرد: آزمایش موشکی هند خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی است/

مدیر ناسا اعلام کرد: آزمایش موشکی هند خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی است/

 

مدیر ناسا اعلام کرده آزمایش موشک ضدماهواره هند با ایجاد زباله های فضایی در مدار زمین، ایستگاه فضایی بین المللی و جان فضانوردان ساکن در آن را در معرض خطر قرارداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، ناسا اعلام کرده آزمایش موشک ضد ماهواره هند جان فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر انداخته است.

هفته گذشته هند یک موشک ضد ماهواره را به مدار زمین ارسال کرد. در همین راستا «جیم بریدنستاین» مدیر ناسا اعلام کرد این آزمایش خطر بزرگی برای جان فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بود زیرا به ایجاد زباله‌های فضایی قرمز منجر شده است.

او در این باره گفت: آزمایش موشک ضد ماهواره هند حداقل ۴۰۰ قطعه زباله فضایی در مدار زمین ایجاد کرده و به همین دلیل ایستگاه فضایی بین‌المللی و جان فضانوردان ساکن در آن را به خطر انداخته است.

به گفته او ۶۰ قطعه از این زباله‌ها به اندازه‌ای بزرگ بوده اند که قابل رصد باشند. بریدنستاین در این باره افزود: برگزاری رویدادی که زباله‌های فضایی را به مدار زمین بفرستد، کار بسیار وحشتناکی است.

طبق گفته‌های مدیر ناسا، آزمایش موشک ضد ماهواره هند خطر برخورد زباله‌های فضایی کوچک با ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا ۱۰ روز پس از پرتاب آن ،۴۴ درصد افزایش داده است.