سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث طبیعی » بحران سیل در ایران: تخلیه ۶۷ روستا در خوزستان / هشدار لحظه‌ای تخلیه به شهرها و روستاهای در خطر

بحران سیل در ایران: تخلیه ۶۷ روستا در خوزستان / هشدار لحظه‌ای تخلیه به شهرها و روستاهای در خطر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تاکنون ۶۷ روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه رودخانه دز، کرخه و کارون تخلیه شده‌اند. وی افزود: این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه در حال هشدار به روستاها و شهرهای در معرض خطر هستیم تا آنها نیز تخلیه کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به روستاهای در معرض خطر، اظهار کرد: تا این لحظه در شوش ۱۱ روستا، دزفول ۹ روستا، شوشتر ۲۷ روستا، شادگان یک روستا، دشت آزادگان یک روستا، اهواز ۱۳ روستا و بخشی از منطقه سید خلف اهواز و در شهرستان کارون نیز چهار روستا تخلیه شده‌اند.

وی افزود: این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه در حال هشدار به روستاها و شهرهای در معرض خطر هستیم تا آنها نیز تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت تفکیکی حوضه‌های آبریز بیان کرد: در حوضه کرخه چهار شهر شامل شهرهای کوت سید نعیم، سوسنگرد، بستان، رفیع و ۷۴ روستا در شهرهای اهواز، شوش، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه در معرض خطر قرار دارند و هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: در حوضه آبریز دز نیز روستای زاویه‌های دزفول، آهودشت شوش، شعیبیه شوشتر و بخش مرکزی اهواز (بامدژ) در معرض خطر قرار دارند.

ورود هواپیمای ارتش حامل محموله اقلام کمکی به اهواز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ورود یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش حامل محموله ۵۰ تنی کمک به سیل‌زدگان به فرودگاه بین‌المللی اهواز خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش که حامل یک محموله ۵۰ تنی برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود، وارد اهواز شد.

وی افزود: این هواپیما شامگاه ۱۳ فروردین ماه از تهران وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد تا محموله خود را تخلیه کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این محموله ۵۰ تنی شامل جیره غذایی یک ماهه، پتو و چادر است که از امشب میان سیل‌زدگان خوزستانی در مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

خدادادی خاطرنشان کرد: از زمانی که این هواپیما وارد اهواز شد، نیروهای هلال احمر خوزستان با همراهی نیروهای ارتش این محوله را تخلیه و بارگیری کردند و کار توزیع اقلام امدادی نیز از لحظه بارگیری آغاز شده است.

۳۸ روستا در لرستان در محاصره سیل قرار دارند

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۸ روستا در منطقه در محاصره سیل قرار دارند.

مجید کیان‌پور در مورد وضعیت استان لرستان اظهار کرد: متأسفانه شهرهای دورود، نورآباد، پلدختر، خرم‎آباد و کوه‌دشت با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: درود و ازنا وضعیتی بحرانی دارد و حتی شاید فراتر از وضعیت قرمز باشد.

کیان‌پور عنوان کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی بیش از ۱۳ روستا قطع شده و ۱۱ روستا نیز برق ندارند.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هشت روستا در محاصره سیل بوده و سیل وارد ۲۰ روستا شده و آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است.